- 24 april: 1e keer zien en voelen bewegen (272 dagen dracht)
- 11 mei: begin uierontwikkeling (289 dagen dracht)
Cathy was uitgerekend op 30 juni. Het zag er niet naar uit dat ze deze datum ging halen, dus hadden we ze 12 juni apart gezet van de pony. Op 15 juni om 21.30u ging ik haar avondeten geven en ze leek precies uitgehongerd. (Ze staat 24/24u op de weide en stond op een stuk met veel gras speciaal laten groeien voor het einde van haar dracht en voor met haar veulen). Na haar eten begon ze heel nerveus te doen. Altijd over en weer lopen in de weide. Ze deed anders dan anders, want ze was normaal altijd rustig. Ik ben toen naar binnen gekomen en ben om 23u terug gaan kijken. Ze was nog steeds zo nerveus. Toen ze af kwam, heb ik de doorgang naar de weide afgesloten en kon ze op het stuk in de tuin en in de stal. Na nog een beetje heen en weer te stappen is ze in haar stal gegaan en rond 23.40u hoorde ik haar water breken. Ik heb heel de geboorte meegemaakt. Op 16 juni om 00.01u was hij er dan eindelijk. Hij leefde, dus ik was blij! Nageboorte kwam er ook direct af bij Cathy, dus alles is snel en goed verlopen. Zijn naam is Milagro geworden. Milagro is wonder in het Spaans. Zijn afstamming is: Enrico vd Withoeve x Cathy (Stew Boy x Sir De Verneuil xx x Jazz ). DA is 16 juni in de voormiddag komen kijken en heeft hem zijn prikjes gegeven. Ze heeft hem goedgekeurd, dus kon ik helemaal genieten van mijn knappe ventje!
Genoeg gekletst, hier is hij dan:
Mama 3 dagen voor de geboorte:

Net geboren:

Trotse mama:

Die ochtend:

3 dagen:

Zijn hoofdje:

4 dagen:

galop:

draf:

6 dagen:

helemaal rond
Hij bokt, steigert, springt op mama, crosst en af en toe eens een leuk drafje, maar als ik er ben is het gedaan.