Kruising arabier x trakehner

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sienna_

Kruising arabier x trakehner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 14:10

Hallo bokkers,

Ik overweeg om een tweede paard bij te kopen. Het zou een tweejarige ruin zijn met v trakehner en m arabier (russisch).
Hebben jullie ervaring met deze kruising? Welke karakters waren dit? Eventuele mogelijkheden in de sport of gewoon recreatief?

Het is momenteel een enorm lief paard dat heel leergierig is. Je merkt wel dat hij best sensibel is.

Bedankt om jullie ervaringen te delen.

Robynne

Re: Kruising arabier x trakehner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:08

Ik heb geen ervaring met deze kruising maar als je naar beide rassen apart kijkt, en dan de samenvoeging, zou het best een leuk sportpaard kunnen worden. Wel sensibel, zoals je al zei. Geen paard waar je je 8-jarige dochtertje even op zou laten rijden, dat niet. Maar met de juiste aanpak zou het een leuk spring/dressuurpaard kunnen worden, denk ik. Al hangt het verder af van zijn karakter, natuurlijk. Ieder paard is verschillend, ook binnen hetzelfde ras.
Hier op stal staat een Arabier die in kinderlessen mee zou kunnen, zo braaf, en nog jong, 8 jaar. En hier staat een arabier waar de beste ruiters van stal nog moeite mee zullen hebben. Het is een karakterkwestie verder.
Veel succes in ieder geval! :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:26

Als je de geschiedenis van de Trakhener fokkerij leest zal je zien dat deze kruising veel vaker gebruikt is en dat door deze kruisingen de hardheid toenam, maar helaas de bewerkbaarheid nogal afnam.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:53

Wat bedoel je met de harheid Albert?
Het karakter is nog een beetje af te wachten op deze leeftijd denk ik. Deze winter krijg ik waarschijnlijk de kans om hem nog beter te leren kennen.