Dat vraag ik me ook af Aan de kust in NL is ook al een stuk beter.
Nolla
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-12 23:42
het is daar niet zo warm en ze heeft ook een allergie voor muggen en vliegen. en die heb je daar niet!
Amy77
Geplaatst: 21-06-12 23:43
Och wat sneu zeg.. Kun je haar niet voor weinig aanbieden aan iemand aan de kust? Overal heb je tegenwoordig zomereczeem, helaas ook in Zweden..
(wellicht overbodig, gezien je al ervaringsdeskundige bent wat eczeem betreft..maar heb je al eens op medisch in het zomereczeemtopic gekeken, wellicht dat er nog tips instaan die je niet kende en waar je je fjordje goed mee kunt helpen tot je een nieuw huisje voor dr hebt?)
Sterkte!
WhySoWhite
Geplaatst: 21-06-12 23:45
in Zweden is het even ''warm'' als hier hoor. Alleen wat kouder in de winter. Inderdaad aan de kust een optie
Nolla
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-12 23:45
Bizzybijtje schreef:
Dat vraag ik me ook af Aan de kust in NL is ook al een stuk beter.
We wonen aan de kust... Ze staat al helemaal ingepakt.. heeft ontzettende jeuk....
Kelly_ann
Geplaatst: 21-06-12 23:46
In Zweden net zo goed bosgebied en daarmee een hoop beestjes, vliegen, dazen en knutten... Ik spreek uit ervaring... dit was een half uur bij de kust vandaan. Als de eczeem daar tenminste vandaan komt.
Vlak aan zee zetten hier in NL, kan dan net zo goed
mismijk
Geplaatst: 21-06-12 23:47
Nolla schreef:
het is daar niet zo warm en ze heeft ook een allergie voor muggen en vliegen. en die heb je daar niet!
In Zweden zijn ook muggen en vliegen hoor, heb er nog trauma's van
Mijn fries heeft zeer zwaar zomerexceem en wij wonen in een heel bosrijkgebied en het wemelt hier van de vliegjes. Wij doen ze smorgens na 9 uur met een goede exceemdeken en veel anti-vliegenspray en hoofdkap naar buiten en voor 5 uur weer naar binnen. Daarmee kunnen we het redelijk goed onder controle houden. Weet niet wat je nu zoal doet verder dan inpakken? In het centraal zomerexceemtopic staan erg veel tips, misschien kun je daar nog iets mee. Naar Zweden verhuizen heeft volgens mij niet echt veel nut, daar zijn die vliegjes ook wel.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 21-06-12 23:55
In zweden heb je geen muggen en vliegen?! In bepaalde maanden van het jaar is daar zelfs overlast van muggenplagen!
Wel vervelend voor jou en je merrie, maar naar Zweden verhuizen gaat haar niet helpen ben ik bang!
Mimo
Geplaatst: 22-06-12 00:20
Ik zou de paarden en pony's niet kunnen tellen die hier ook last hebben van zomerexceem dus dat idee kun je laten varen....
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 22-06-12 00:25
Sorry maar mag ik je even uit de droom helpen dat die Culicoidesmuggen waar jij het over had in het bericht dat je zojuist al weer hebt verwijderd JUIST veel in Zweden zitten en zelfs groter en agressiever zijn als hier in Nederland... Daar is het klimaat en de natuur met het vele gras nog veél geschikter voor ze!
Ik snap dat je graag een oplossing voor je merrie wil, maar dat is haar naar Zweden brengen écht niet hoor.
Akecheta
Geplaatst: 24-06-12 17:48
Mocht er nog een stalling (en ervaringen daarover) gezocht worden in Zweden, dan mag een topic geopend worden op ED. Indien de Fjord tevens verkocht gaat worden naar Zweden, dan mag een advertentie op de Bokt Markt geplaatst worden.
Aangezien de OP is aangepast, en het topic op deze manier niet is toegestaan, hier een slotje.