Waar hebben jullie je Haflinger gekocht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ik kocht mijn haflinger...

van de een fokker.
10 (22%)
van een handelsstal.
5 (11%)
via marktplaats.
13 (28%)
via een andere verkoop site.
3 (6%)
op een andere manier.
14 (31%)

Totaal aantal stemmen: 45

KArijntjuh

Waar hebben jullie je Haflinger gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:44

Ik zit er aan te denken om een Haflinger te kopen en nu vroeg ik mij af waar jullie je Hafje hebben gekocht? En zouden jullie een paard van marktplaats kopen, en waarom wel of niet? Ik ben benieuwd.
Bij de pol zou de twee opties in kunnen vullen.

Daihyo

Re: Waar hebben jullie je Haflinger gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:48

Ik heb mijn haflinger via Marktplaats gekocht.
Is niet anders dan via een andere site, of waar dan ook.
Kijken, proefrijden met iemand met verstand van paarden erbij, nog eens proefrijden (of meer keren) en filmen, altijd laten keuren.

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:16

Mijn haflingers heb ik bij een bekende fokker gekocht. Niet bewust marktplaats vermeden overigens, maar het kwam zo op mijn pad. Het ligt er ook aan waar je prioriteiten liggen. Ik hecht bijvoorbeeld waarde aan bepaalde afstamming, maar ook exterieur en als je wat contacten hebt her en der weet je ook wat er te koop staat zonder marktplaats te bekijken.

Er staat van alles op marktplaats, zowel van fokkers, particulieren tot handelaren. Zelf ook geen probleem om via marktplaats te verkopen. Wat Amanda aanraadt sluit ik me bij aan.
Daarbij de tip om bijvoorbeeld een weekend uit te trekken en diverse dieren langs te gaan. Dat voorkomt liefde op het eerste gezicht en kun je niet alleen goed bepalen met welk dier je een klik hebt maar ook in het rijden bij je past.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:55

Onze paarden komen van een bekende show en fok stal vandaan die ook aan internationale shows deelnemen.
Wij kozen voor een merrie met goede show uitslagen.

Wij raden je af om een paard via markt plaats te kopen, dat zijn meestal hobby fokkers op de DAH site staan meestal goede gebruiks haflingers te koop http://www.deaangespannenhaflinger.nl

De KVTH fokkers zijn haflinger lief hebbers en fokken paarden die modern zijn met kwaliteit en veel belovend voor de sport en fokkerij.
En weten vaak alles van de voorouders en de bloedlijnen
Deze paarden zijn meestal in de hogere prijs klasse, voor kwaliteit moet betaald worden.
Voor fokkers KVTH zie http://www.kvth.nl

Voor aankoop laten keuren door een dierenarst

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:36

edelgold schreef:
Wij raden je af om een paard via markt plaats te kopen, dat zijn meestal hobby fokkers op de DAH site staan meestal goede gebruiks haflingers te koop http://www.deaangespannenhaflinger.nl

Dus als ik van mijn merrie een veulen opfok en die verkoop via marktplaats dan is het niks?
Wat een onzin zeg.

Als er een mooie op marktplaats staat met mooie bloedlijnen dan zou ik die niet laten staan.

Maar op marktplaats moet je wel heel goed zoeken dat is wel weer zo.

KArijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 00:05

eridinges schreef:
edelgold schreef:

Dus als ik van mijn merrie een veulen opfok en die verkoop via marktplaats dan is het niks?
Wat een onzin zeg.

Als er een mooie op marktplaats staat met mooie bloedlijnen dan zou ik die niet laten staan.

Maar op marktplaats moet je wel heel goed zoeken dat is wel weer zo.

Dat klopt volgens mij. Op marktplaats moet je inderdaad extra kritisch zijn, maar ook daar staan volgens mij leuke paarden!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 06:11

Via Marktplaats zijn we bij Janouk gekomen. Wij hebben er heel wat gezien en getest voor we de juiste Haflinger voor ons vonden. Goed een lijstje maken wat je zoekt in een paard, zodat het paard bij jou past en bij jouw wensen/eisen/dromen.
Er zijn veel paarden, maar ze hebben niet allemaal het karakter/maat/opleiding etc die bij jou past.
En goed laten keuren bij je eigen veearts; heel belangrijk om te controleren op zomereczeem en de OGEN!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:33

Mijn paard stond op het kleine particulieren manege'tje waar ik destijds reed. (Stonden maar 4 paardjes.)
De beste man ging ermee stoppen en zodoende heb ik Milka gekocht toen ze net 3 was.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:41

We hebben ze via een kennis :) mijn zus verzorgde de merrie. Die kreeg een veulen en die kochten we ;) Toen kwam de merrie ook te koop en heeft mijn vader haar ook gekocht.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:20

hier via bokt, via een vriendin :)
proefrijden, op proef genomen thuis en gekocht !

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:24

Van de paardenmarkt, puur op de gok & wetende dat er een risico aanzat.
Geweldig beestje, maar ik raad het niet iedereen aan om daar een paard te kopen.

plaaggeest01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:11

ik heb mijn haflinger hengst gekocht bij de fokker. omdat ik hem zag en er gelijik verliefd op was en niet eens tekoop was,:) en ben super blij mt hem:D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:15

Guusje heb ik via Bokt/Marktplaats gekocht, ze stond op allebei.
Ze voldeed helemaal aan wat ik zocht in mijn nieuwe pony. Wilde haar echt hebben. Papieren zeggen mij niks, een gezonde vrolijke pony wel.
Ik was stikzenuwachtig toen we gingen kijken, maar bleef kritisch en rustig tijdens het kijken.
Tijdens het rijden voelde het meteen goed, ze was vrij recent nog gekeurd, dus meteen afgesproken wanneer we haar kwamen ophalen.
Ben nu alweer 1,5 jaar samen met mijn geweldige vriendin.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:20

Mijn eerste haflinger heb ik gekocht via een hobbyfokker, de 2e ook. Dat is 1 van de hafjes die ik nu nog heb, en de andere die ik nu nog heb, heb ik via advertentiesite van onze provider gekocht. De ene heb ik nu 9 jaar en de andere heb ik 7 jaar!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:25

Toevallig hebben mijn ouders al een poosje een 8 jarige haf te koop staan,met papieren, ze is licht ingereden en basis zit erin behalve de galop. Ik kan er niet op rijden omdat ik binnnen een jaar 2x zwanger ben geraakt!
Vroeger gingen ze wel naar shows, tegenwoordig niet meer, Het is stamboekmerrie van Stroganow

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:41

Ik heb Mia gekocht op de Tschongglberg. Het is een soort van Haflingerhandelstal.
Maar de mensen die op Marktplaats hun pony/paard aanbieden zijn allemaal verschillend. Je kan ze dus niet met elkaar vergelijken. De een is betrouwbaar de ander niet. Maar dat heb je ook met stallen ect. Dus waarom niet?

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:45

Ik heb die van mij van een manege vandaan! overigens op dat moment heel onverstandig door hem niet te keuren oid maar gelukkig allemaal goed gekomen.

ik sluit me wel aan bij de adviezen wat hierboven gegeven worden!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:06

Wij hebben onze haflinger destijds ook via marktplaats gekocht en dan weer bij een fokker die daar adverteerde. Andere haflinger toen via bokt gekocht en marktplaats verkocht.
De rest is aanfok en hebben wat we niet hielden hebben we allemaal verkocht via marktplaats, bokt en het haflingerforum. Er adverteren veel fokkers gewoon via marktplaats dus daar zie ik geen probleem in. Veelal zijn dat particulieren en fokkers (en ook bekende grote fokkers).

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:46

Via marktplaats