Menno & Ik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne2409

Menno & Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:40

Hallo 'Fjorden-Bokkers'!
Ik ben trotse eigenaar van Menno en we zijn bezig met het beleren van hem.
Nou ben ik zelf niet een dame met maatje 34 helaas... Maar ik ben begonnen met een afvalrace haha.
Nou is Menno niet een super grote fjord. Hij is ongeveer 1.43 denk ik en ik ben zelf 1.74 ...
Zoals eerder vermeld, ja ik moet afvallen. Ik vind het een storend beeld en uiteraard is het beter voor mijn eigen gezondheid! Maar wat vinden jullie van mijn lengte op Menn?

En nog even iets; ik heb alleen even op hem gezeten.. Ik vind mezelf te zwaar om hem te belasten.. Zeker nu hij doorgereden word. Ik mag er van mezelf pas weer op als ik 75kg ben haha.

Graag jullie mening, maar wel op een vriendelijke manier alsjeblieft!

Afbeelding
Afbeelding

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:48

Ik vind je denk ik net iets te lang, maar ik ben maar een leek. ;)
Qua gewicht zit ik in het zelfde schuitje als jij. Ik stap nu niet op een paard omdat ik dat voor het paard niet goed vind. Hoe een Fjord met gewicht is weet ik niet, misschien kan hij jou nog makkelijk dragen. :j
Waarom reageer ik eigenlijk, ik ben helemaal geen Fjorden-bokker. :')

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:52

Nomanji schreef:
Ik vind je denk ik net iets te lang, maar ik ben maar een leek. ;)
Qua gewicht zit ik in het zelfde schuitje als jij. Ik stap nu niet op een paard omdat ik dat voor het paard niet goed vind. Hoe een Fjord met gewicht is weet ik niet, misschien kan hij jou nog makkelijk dragen. :j
Waarom reageer ik eigenlijk, ik ben helemaal geen Fjorden-bokker. :')

Haha, toch bedankt voor je reactie! Ja fjorden zijn oersterke paarden.. Hij kan me goed dragen.. Helemaal als hij straks goed is doorgereden, maar voor mijn eigen gezondheid is het beter, en uiteindelijk bespaar je de paardenrug het toch ook weer!

Jodi93

Re: Menno & Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:56

Fjorden zijn sterke paardjes idd als jij je er niet lekker bij voelt om er op te gaan zitten zou ik het niet doen (ik denk dat hij het prima aankan hoor!) maar je brengt het gevoel wel over opje paard misschien niet bewust en ik vind je absoluut niet te dik! maar hij merkt het wel. zelf ben ik ook mijn fjord aan het beleren en ik heb het idee dat hij me nauwelijks doorheeft. Ik ben weer te bang dat ik te licht ben haha

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:59

Ik vind dat je prima past, kwa gewicht en kwa lengte.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:00

Wat goed dat je zoveel rekening met hem houdt!! *\o/*
Ik vind je overigens niet heel dik hoor. Veel succes met afvallen

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:02

Je past er prima op hoor. Ik heb wel het gevoel dat het zadel te klein is voor jouw. Misschien kan je daar eens naar kijken? Zo komt er namelijk teveel druk vanachter, maar de foto kan ook vertekenen. :)

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:03

Jodi93 schreef:
Fjorden zijn sterke paardjes idd als jij je er niet lekker bij voelt om er op te gaan zitten zou ik het niet doen (ik denk dat hij het prima aankan hoor!) maar je brengt het gevoel wel over opje paard misschien niet bewust en ik vind je absoluut niet te dik! maar hij merkt het wel. zelf ben ik ook mijn fjord aan het beleren en ik heb het idee dat hij me nauwelijks doorheeft. Ik ben weer te bang dat ik te licht ben haha

Ook bedankt voor je reactie! :) Nee daar heb je gelijk in, ik ben best onzeker en daarom heb ik er ook heeel bewust voor gekozen om hem niet zelf te beleren en door te rijden! Ik verlang wel heel erg naar het '75kg-moment' hihi. Dan ga ik meteen naar stal!!! :D

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:04

Najoveh schreef:
Je past er prima op hoor. Ik heb wel het gevoel dat het zadel te klein is voor jouw. Misschien kan je daar eens naar kijken? Zo komt er namelijk teveel druk vanachter, maar de foto kan ook vertekenen. :)

Ja dat klopt.... Ik zag het ook! Nog een reden om af te vallen, want zoals je ziet is mijn fjord best kort/compact.... Dus een 18inch zadel ligt te ver achter op zijn rug... Heb er nu een 17.5inch op. Bedankt voor je reactie!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:05

Kan heel goed hoor. Let wel hij wordt nu ingereden en veranderd de komende twee jaar nog (breder en wellicht nog iets hoger).

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:08

friesiszwart schreef:
Kan heel goed hoor. Let wel hij wordt nu ingereden en veranderd de komende twee jaar nog (breder en wellicht nog iets hoger).

Ja ik hoop echt dat hij nog een beetje groeit! We hebben hem 3 weken 1 of 2 keer gereden.. 15 minuten... De rem zit er op en het stuur ook dus hij heeft nu even 'vakantie'! Zodat zijn lichaam even kan bijkomen.. Als ik hem weer op pak blijft mijn instructrice hem 1x in de week 15 minuutjes rijden zodat hij niet te veel belemmert word in de groei... Bedankt voor je reactie!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:04

Ik vind dat je qua lengte wel past!! Hoop voor je dat je afvalrace snel en voorspoedig gaat verlopen! En dan lekker genieten met zijn tweeën. Vind je beslissing dat je vanwege je gewicht eerst zelf niet meer gaat rijden heel eerlijk tegenover je paard :j. Hoe ga je afvallen trouwens? Begin alstjeblieft niet met een crashdieet, gezond eten en veel bewegen levert je uiteindelijk het meeste winst op. Succes!!

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:21

Ma_ris_ka schreef:
Ik vind dat je qua lengte wel past!! Hoop voor je dat je afvalrace snel en voorspoedig gaat verlopen! En dan lekker genieten met zijn tweeën. Vind je beslissing dat je vanwege je gewicht eerst zelf niet meer gaat rijden heel eerlijk tegenover je paard :j. Hoe ga je afvallen trouwens? Begin alstjeblieft niet met een crashdieet, gezond eten en veel bewegen levert je uiteindelijk het meeste winst op. Succes!!

Bedankt voor je reactie! :) Ik heb inderdaad meerdere crash dieeten gedaan... Ook aan de modifast shakes gezeten etc... Daar begin ik niet meer aan! Ga nu gewoon normaal en gezond eten en 3x in de week de sportschool in & op de fiets i.p.v met de bus naar het paard!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:32

Wat jullie wel in de weg kan zitten is het zadel. Voor jou is ie eigenlijk te klein, daardoor komt de drukverdeling verkeerd op het zadel en dus ook op de rug van je paard.

Succes er verder mee!