Hengst voor mijn Gribaldi x Bernstein merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarinee

Hengst voor mijn Gribaldi x Bernstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:31

Hallo,

Ik weet niet helemaal zeker of dit bericht op de goede plek staat, ben hier nog een beetje nieuw.

Maar mijn vraag is of iemand mij advies kan geven over eventuele hengstenkeuze voor mijn merrie.

Mijn paard heet Rosaly (kwpn). En staat op papier als 1.74 maar loopt echt wel tegen de 1.80 aan. Het is een slanke merrie. Paard heeft karakter, maar is niet verkeerd. Ze is 14 jaar oud en heeft m2 gelopen, maar is uit de sport gehaald vanwege een hoefgewricht probleem aan het voorbeen, (beschreven in rapport; een iets onregelmatig hoefgewricht aan het voorbeen) Ze is niet door mij in de sport uitgebracht, dus ik weet niet hoe dit precies zit, ik rij haar puur voor het plezier en dat gaat prima!

De afstamming van mijn paard is:

Gribaldi x Bernstein

Haar moeder is Kimberly ( tolbert x Denelli x Erdball x Milea B x Makelaar x Wenelli)

Iemand een goed idee? Ik heb er echt geen verstand van wat inteelt en dergelijke betreft.

nog een foto, niet echt van haar exterieur.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T4AB3BAJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=ZTZJBNQ4

Ketaki

Re: Hengst voor mijn Gribaldi x Bernstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:31

Sjarinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:34

Jaaa klopt helemaal, niet aan gedacht.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:41

Misschien handig om eerst eens te informeren of dat probleem in het hoefgewricht een erfelijke factor kan hebben.

Sjarinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:49

Dat heeft geen erfelijke factor, waarschijnlijk heeft ze vroeger hier een trap op gehad. Maar is ook helemaal gecheckt en loopt eigenlijk nooit meer onregelmatig. Ik weet niet precies waarom zij daardoor niet verder kon in de sport met hem, maar ik denk dat hij een bepaalde oefening niet kon maken daardoor.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:56

ok, dat is mooi. Maar verder kan iemand met deze foto's weinig advies geven. De merrielijn is eigenlijk niet interessant, aangezien er geen enkel predikaat op zit {volgens horsetelex dan, maar dat is niet 100% betrouwbaar}. Wil je het veulen houden of verkopen? Als je voor het laatste gaat, dan zou ik d'r niet laten dekken eerlijk gezegt. Maar als je toch advies wilt, dan zou ik beginnen met goeie standfoto's te plaatsen en misschien een paar goede bewegingfoto's. Wat zijn de goede punten van je paard en wat wil je verbeteren. Meer info geven dus.

Sjarinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 12:05

Oke bedankt voor de info. Ik zal er eens goed over nadenken. Op horsetelex staat het ook niet helemaal ingevuld volgens mij maar dat zal weinig verschil maken denk ik.

Op horsetelex staat het ook niet helemaal ingevuld.

Tolbert - Erdball (preferent) Milea B (keur, model, preferent) v Makelaar (keur) Wenelli (ster)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:00

Is ze al naar de stamboekkeuring geweest?
Wat wil je precies fokken?
Wat zijn de plus en minpunten van de merrie?

Standfoto zou handig zijn.