Gezelschap voor merrie met veulen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Gezelschap voor merrie met veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 17:19

Hallo!

Ik vond geen gelijkaardig topic dus maak ik een nieuwe :)
Volgend jaar is het dan zo ver, eindelijk wordt mijn merrie geïnsemineerd! Nu blijven er nog 3 opties over waar onze merrie uiteindelijk naar toe gaa t om te bevallen en 1 van deze opties is op ons eigen gehuurd weitje. Enige probleem is dan dat we voor gezelschap moeten zorgen. Ik wil graag een sociaal veulen "creeëren" en vroeg me af als ik een weidemaatje voor haar zoek ik evengoed een net afgespeend veulentje erbij kan zetten of een jaarling of is het best dat er een andere merrie met veulen bijkomt, of maakt dit niet zoveel uit qua sociale vaardigheden.

Alvast bedankt :)

Muzefee

Re: Gezelschap voor merrie met veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:30

Als je een andere merrie met veulen erbij kan zetten zou dat mijn voorkeur hebben. Zo hebben ze een leeftijdsgenootje waar ze mee kunnen ravotten en de moeders nemen de opvoeding wel waar, zo leren ze al enorm veel! :)

Hier komen ze uiteindelijk in een gemengde kudde, maar als dat niet het geval was ging mijn voorkeur uit naar bovenstaand. :j

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:21

Ja, merrie met veulen. Liefst nog met een paar andere sociale volwassenen erbij.
Maar veulens doen heel veel samen heb ik vorig jaar gemerkt, ze hebben echt wat aan elkaar.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 21:17

In een echte kudde staan zal er niet inzitten, weide is niet groot genoeg voor meer dan 2 volwassen paarden :)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:02

Ik heb ook het liefst twee veulens in de wei. Als dat niet kan dan zeker een jong paardje erbij, jaarling of twenter kan ook. Zeker een brutaal hengstveulen verveelt zich rot met alleen zijn moeder.