thiedeman teugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

thiedeman teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 10:40

Ik zit er aan te denken om een thiedeman teugel te kopen omdat hij met buitenrijden erg sterk word
en als je hem dan probeert in te houden dan kropt hij zijn nek op en gooit zijn hoofd omhoog en dan heb
je bijna niets meer te vertellen. Maar nu wil ik graag jullie ervaringen hiermee weten? oja hij is 1.40 groot
zou ik dan een cobmaat nodig hebben?

lovebente

Re: thiedeman teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:13

hoii.
Mijn fjord doet precies hetzelfde, zelfs in de bak.
Ik ben met Martingaal gaan rijden. Dan zet je je paard niet vast, maar
je hebt wel veel meer te vertellen, omdat hij zn hoofd niet omhoog kan gooien en nek niet
vast kan zetten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:44

Een martingaal is ook een prima idee om mee naar buiten te nemen,maar zorg er ondertussen ook voor dat je werkt aan het probleem,of althans,probeer dat.

Cob is voor veel fjorden qua lengte wel goed,maar sommigen hebben zo'm brede hals dat dat gedeelte soms weer niet past,zou je ff moeten bekijken bij jouw pony.

maroeskalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:42

ik heb ook een poosje een thiedeman gebruikt toen mn fjord erg sterk was voor naar buiten was het heel fijn
ik had veel meer grip op haar en nu gebruik ik hem nog wel eens naar buiten omdat ze dan erg sterk is

zelf heb ik maak cob genomen en moest ik hem wel op stand 3 doen omdat hij anders niet hielp die als je fjod een korte hals heeft dan moet ie wel maat pony dan zou je wel een extra gaatje bij het hals stuk moeten prikken denk ik

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:55

Mijn reactie is weg..
Maar ik heb ook een tijdje met een thiedemanteugel gereden. Beviel mij beter dan een martingaal.
Had hetzelfde probleem, kop in de lucht, kaak vast en gaan!! Heb dat mijn merrie met de thiedeman afgeleerd, rustig afbouwen. Je moet inderdaad wel als doel houden om zonder te kunnen rijden.