Vliegendeken voor Lusitano?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijinn

Vliegendeken voor Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 10:26

Wij hebben een mooie Lusitano merrie maar ze heeft nogal een speknekkie:

Afbeelding

De vliegendekens die ik tot nu toe gepast heb, passen dan ook niet om haar hals.
Heeft er iemand een tip welke deken wel zou kunnen passen? Ze is cremello (of perlino) waardoor ik wel echt een goede vliegendeken wil die haar goed beschermt voor de zon.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:46

Wij hebben voor onze Lusitano hengst een merkloze deken, met hals, die hem prima past. Het is wel even goed zoeken en meten want bij hem zitten halzen ook vaak te krap. Je zou eens kunnen kijken bij dekens voor "zwaardere" paarden. Voor onze Paint hengst moeten we ook altijd goed zoeken; die heeft dikke billen en een zware hals :o , is helemaal lastig.

Een merk kan ik je dus niet zomaar geven, het was voor ons een kwestie van meten en passen! Maar misschien heeft Rambo iets, die maken ook de speciale Quarter dekens. Wij hebben die als winterdeken voor onze hengsten en de pasvorm is uitstekend.

Dit kwam ik tegen: http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... p?cPath=25 , die schijnen ook bij zwaardere halzen te passen.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 13-06-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmy81

Re: Vliegendeken voor Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:49

Ik heb voor mij PRE ook inclusief dikke nek een Rambo.
Past perfect :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:46

je zou die van Dominick kunnen proberen, volgens mij kun je bij hun ook wel passen als je je probleem even uitlegt, en misschien kunnen ze de hals zelfs wel wijder maken als dat nodig is...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:50

ik heb een drunensruiterhuis vliegendeken, in die nek verzuipt de mijne, dus misschien dat die wel pas bij jou spek nek

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:07

Drunens Ruiterhuis is een goede tip! Is dat ook een beetje een fatsoenlijke deken qua materiaal ed.?
Naar Rambo had ik inderdaad ook zitten kijken omdat ik dacht bij de Paardendrogist ooit Quarter dekens gezien te zien, maar die vond ik nu niet meer terug op de website.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:49

Ik heb een Bucas buzz-of voor mijn PRE ruin maar vind hem niets te ruim bij de hals. En dan is die van mij nog niet zo breed als die van jou, dus dit ff ter info :)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:30

Ah, daar zat ik inderdaad naar te kijken, zo'n Bucas Buzz-Of. Dat wordt 'm dan dus niet, dank je wel.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:05

Ik heb inmiddels een mooie deken gevonden! Ik heb de Amigo Mio Rug (ofzoiets :D) gehaald en die past perfect om haar hals. Mochten er dus mensen zijn met hetzelfde probleem, kan ik deze deken iig aanraden.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:04

Bedankt voor de tip! Ik heb nu ook een amigo mio op mijn berber ( bucas was echt te krap, ze werd zo ongeveer gewurgd)