Mister Freggel Voice X Lys de Darmen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eike

Mister Freggel Voice X Lys de Darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 11:43

Halokes,

Omdat mijn 19jarige merrie er maar niets stond te doen, om in pensioen te gaan was ze te goed, om goed mee te rijden te weinig tijd (jonkies gingen voor) voor een andere ruiter soms te moeilijk.
Toch maar besloten om ze terug te laten dekken ditmaal van een dressuurhengst dus snel op jacht, uiteindelijk voor Voice gekozen om zijn goede karakter dat komt vooral bij mij op de 1ste plaats!

Met mams heb ik een leuke tijd beleefd, we hebben ze als 3j totaal ondervoed gekocht, eentje vol stress ze had haar 1ste 2jaren op de weide doorgebracht de eigenaar verkocht haar en de nieuwe eigenaar stak haar een JAAR!!!!!! in de stal zonder buiten te komen af en toe kwam er potje eten. Op een gegeven moment moest ze plots weg hij vroeg er echt veel voor tja mager en weven en een stal vol st*nt, dus ik hapte niet toe... na 2de x gaan kijken en haar eens te zien springen toch gekocht.
En wat een plezier en veel miserie we met haar hebben gehad en zoveel geleerd, eerst om haar terug op haar plooi te krijgen later om vertrouwen met haar te krijgen want een echte merrie is het wel.
Het was het 1ste paard waar vriendlief de Z mee sprong en ik de Z dressuur mee heb gestart.
Haar 1ste veulen was een voltreffer, een Thunder Van de Zuuthoeve (gekeurd in frankrijk) dan hebben we nog een 5j Castelino Van De Helle een 2j Crescendo Van de Breemeersen en nu deze ukkepuk!

Geboren op 5juni de dag dat ze uitgerekend was en alles verliep zoals het boekje!
Afbeelding

De gekke mams Querta Van De Galgenhoeve (Lys de Darmen X Printanier) geb.1993
Afbeelding

Een paar uurtjes oud en lekker naar buiten
Afbeelding

Hij heeft meteen mijn hartje veroverd
Afbeelding

En mams is een supermoeder
Afbeelding

Mijn mensenmams is heel tevreden over mij
Afbeelding

Maar nu ga ik terug een lekker tukkie doen.........slaapwel Zzzzzzzzzzzzz
Afbeelding

ayla31

Re: Mister Freggel Voice X Lys de Darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:09

aaah wat een leukerd!!!
die laatste is echt een uitvergroting waard

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:14

Nou dat heb je slim aangepakt met een Lys de Darmen merrie. Die Lys de Darmen's kunnen allemaal super springen en zijn super hard. Dit soort paarden worden vaak heel oud. Zoals Lys dat zelf ook werd. Je bent met recht zuinig op je merrie.
Wel slim van je om er dressuurhengst op te zetten want met Lys voeg je het nodige bloed toe.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:18

Nou dat heb je slim aangepakt met een Lys de Darmen merrie. Die Lys de Darmen's kunnen allemaal super springen en zijn super hard. Dit soort paarden worden vaak heel oud. Zoals Lys dat zelf ook werd. Je bent met recht zuinig op je merrie.
Wel slim van je om er dressuurhengst op te zetten want met Lys voeg je het nodige bloed toe.

Sammyoo

Re: Mister Freggel Voice X Lys de Darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:28

Volgens mij is mams heel blij met jouw keuze om haar een veulentje te laten krijgen. Wat een lieve uitstraling heeft ze. Veulie is natuurlijk ook erg knap, gefeliciteerd!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 06:59

dank je ja mams is een echte supermoeder ze is er echt voor gemaakt, en idd Lysen zijn keihard <3