Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
WinBinChes schreef:Bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee. Fijn dat ik wat gerichtere vragen mag stellen.
@ friesiszwart kan ik je een linkje sturen met de fries?
De jaarling die ik op het oog is een Loadewyk 431 x Otte 375 Ik moet hem nog bezichtigen, alleen is wel 2 uurtjes rijden, dus vandaar dat ik wat over de afstamming wil weten. Fijn om te horen dat Loadewijk goede karakters doorgeeft, want daar kijk ik toch het meeste naar. Doet ook wat slungelig aan inderdaad, niet heel spectaculair heb ik het idee, maar dat vind ik dan ook niet zo heel belangrijk.
WinBinChes schreef:Ik ben sinds een aantal weken wat aan het rondkijken naar een friese jaarlig of twenter. Ik ''zit'' totaal niet in de friese paarden, dus afgezien of het type mij aanstaat en bij eventueel bezichtiging het paard me verder ook aanstaat, weet ik verder geen achtergrond info.
Wie kan mij wat vertellen over deze hengsten en hun nakomelingen. Hoe is het karakter en werkwilligheid?
Loadewyk 431 en Otte 375
Ik zoek een gebruikspaard voor recreatieve doeleinden en geen paard voor de fokkerij, dus een voor de fok interressante bloedlijn is voor mijn niet van belang.
Verder, waar ik bij een bezichtiging het beste op letten bij een 1 of 2 jarig paard. Zijn er specifiek dingen waar ik bij een fries op een moet letten?