Loadewyk 431 en Otte 375 Wie wil en kan mij vertellen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Loadewyk 431 en Otte 375 Wie wil en kan mij vertellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 09:54

Ik ben sinds een aantal weken wat aan het rondkijken naar een friese jaarlig of twenter. Ik ''zit'' totaal niet in de friese paarden, dus afgezien of het type mij aanstaat en bij eventueel bezichtiging het paard me verder ook aanstaat, weet ik verder geen achtergrond info.

Wie kan mij wat vertellen over deze hengsten en hun nakomelingen. Hoe is het karakter en werkwilligheid?
Loadewyk 431 en Otte 375

Ik zoek een gebruikspaard voor recreatieve doeleinden en geen paard voor de fokkerij, dus een voor de fok interressante bloedlijn is voor mijn niet van belang.

Verder, waar ik bij een bezichtiging het beste op letten bij een 1 of 2 jarig paard. Zijn er specifiek dingen waar ik bij een fries op een moet letten?

friesiszwart

Re: Loadewyk 431 en Otte 375 Wie wil en kan mij vertellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:50

Leuk dat je op zoek gaat naar een fries paard.
Van Loadewyk 431 vindt ik dat hij mooie grote en luxe nakomelingen geeft, soms wat slungelig maar zeker met een goed karakter.

Otte ? Bedoel je Onne?

Ik weet niet waar je woont maar als je wilt kan ik je informeren omtrent het friese paard.
Als je wilt mag je langskomen dan kan ik je aan de hand van foto's dingen uitleggen.
of stuur gerichte vragen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:53

Ik heb Otte wel terug kunnen vinden, staat nu in Amerika als ik het goed begrijp?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:55

Het is op dit moment zeker geen goedgekeurde dekhengst.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:56

otte 375 is in 2005 overleden als het goed is :) een rechtstreekse enter of twenter van hem wordt denk ik dan wel wat moeilijker vinden ;)

mijn bijrijdster is ook aan het rondkijken voor een fries. voor tips en trucs mag je mij ook altijd pben. ik help je graag.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:58

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 13:04

Bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee. Fijn dat ik wat gerichtere vragen mag stellen.

@ friesiszwart kan ik je een linkje sturen met de fries?

De jaarling die ik op het oog is een Loadewyk 431 x Otte 375 Ik moet hem nog bezichtigen, alleen is wel 2 uurtjes rijden, dus vandaar dat ik wat over de afstamming wil weten. Fijn om te horen dat Loadewijk goede karakters doorgeeft, want daar kijk ik toch het meeste naar. Doet ook wat slungelig aan inderdaad, niet heel spectaculair heb ik het idee, maar dat vind ik dan ook niet zo heel belangrijk.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:04

WinBinChes schreef:
Bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee. Fijn dat ik wat gerichtere vragen mag stellen.

@ friesiszwart kan ik je een linkje sturen met de fries?

De jaarling die ik op het oog is een Loadewyk 431 x Otte 375 Ik moet hem nog bezichtigen, alleen is wel 2 uurtjes rijden, dus vandaar dat ik wat over de afstamming wil weten. Fijn om te horen dat Loadewijk goede karakters doorgeeft, want daar kijk ik toch het meeste naar. Doet ook wat slungelig aan inderdaad, niet heel spectaculair heb ik het idee, maar dat vind ik dan ook niet zo heel belangrijk.

Ja hoor stuur de link maar door? Is de moeder soms een Otte? stel direct je vragen maar dan kan ik dat in een keer uitzoeken over dit paard. Er zijn inderdaad dingen waar je op moet letten, vooral extra alert op zijn indien je prijs lager is dan gebruikelijk --> grote kans dat je dan geen fries aangeboden wordt (dus zonder stamboekpapier, ongeoorloofd wit of een te geringe hoogtemaat).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:57

Heb Loadewijk veel in de hand gehad enkele jaren terug. Vrolijke speelse hengst, werkwillig!
Onze merrie kregen we helaas niet dragend van hem, dus heb nu een Norbert (waar we overigens errug tevreden over zijn).

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 22:03

Leuk om te horen Chaos!

Ik ben wel helemaal verliefs op de Loadewijk jaarling. Niet heel bijzonder, maar hij spreekt mij enorm aan! Wel 2 uur karren, dus ik hoop dat we zondag mogen komen kijken....

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:42

Heb je al gehoord of je mag komen kijken? :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 13:02

Nee, maar ben ook op het werk! Dus hopelijk vanavond.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:23

ik ben benieuwd :D

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:10

Ik heb een nakomeling van otte 375, ze is super lief maar ook wel eigenwijs.
Ik heb haar nu ong 6 jaar en beleef nog steeds veel plezier met haar <3
ps; sorry voor de late reactie, maar ik kwam dit topic tegen via google.

emmalady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:21

WinBinChes schreef:
Ik ben sinds een aantal weken wat aan het rondkijken naar een friese jaarlig of twenter. Ik ''zit'' totaal niet in de friese paarden, dus afgezien of het type mij aanstaat en bij eventueel bezichtiging het paard me verder ook aanstaat, weet ik verder geen achtergrond info.

Wie kan mij wat vertellen over deze hengsten en hun nakomelingen. Hoe is het karakter en werkwilligheid?
Loadewyk 431 en Otte 375

Ik zoek een gebruikspaard voor recreatieve doeleinden en geen paard voor de fokkerij, dus een voor de fok interressante bloedlijn is voor mijn niet van belang.

Verder, waar ik bij een bezichtiging het beste op letten bij een 1 of 2 jarig paard. Zijn er specifiek dingen waar ik bij een fries op een moet letten?

Ik heb een tijdlang een Onne x Jurjen merrie gereden, ondertussen 5 jaar oud. Zeer lief ding, 1.65m en een hart van goud. Pakte het werk snel op, had wel duidelijke instructies nodig en een strenge ruiter. Mooi rastypisch gebouwd, lange manen en sokken in overvloed, staart is en was het pronkstuk van deze merrie. Ik ben met haar begonnen toen ze net zadelmak was en nu zit bespiering op waar je u tegen zegt. Aanrader; ga eens kijken naar nakomelingen van Arjen, Norbert of Jasper. Dat zijn hengsten die er bij mij toch echt wel uitspringen!

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:56

otte was een lieve hengst,en werkwillig.
sybren minkema reed er op,later is hij naar Amerika verkocht,en ook overleden.