rare hoef bij haflinger van 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

rare hoef bij haflinger van 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 20:22

sorry mod als het hier niet goed staat.

onze haflinger van 9 heeft sonds kort(dinsdag) hoefbevangenheid. daar gaat het nu beter mee maar er zit nu een hele rare brede rand boven de hoef. het is wit/grijs, het lijkt alsof de hoef eraf gaat(?). er zitten ook een soort blaartjes op.
weet iemand wat dit is? is dit de witte rand die losgaat, of wat anders. en wat kan ik er eventueel aan doen?
volgende week word ze ge ent dus dan gaat er naar gekekeken worden.

groetjes!

belle_boef

Re: rare hoef bij haflinger van 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:23

Misschien handig om een foto te plaatsen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:40

Als een paard ziek is (of is geweest) zie je dat terug in de hoeven door zo'n rare rand. Die groeit van bovenaf er uit en dat duurt ongeveer een jaar.

Uit je verhaal denk ik dat dit het is, je kan er niets tegen doen en het is in principe ook niet schadelijk, maar het is nooit verkeerd een DA er even naar te laten kijken als die er toch is :)

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:08

Is het zacht? Staat ze veel op de weide? Alle hoeven of slechts 1?
Het weer is wat omgeslagen deze week en door het lopen op natte ondergrond kan dit gebeuren. Je kunt er van schrikken maar als het is wat ik denk dan is dat niet nodig. Is eigenlijk een beetje verweekte hoef, dat start boven bij de kroonrand. Misschien dat je een foto kunt plaatsen, ben benieuwd.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 19:25

sorry voor late reacies. maar mijn computer deed raar. maar ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen. en nee het is niet zacht, maar bedankt:)