Hengst voor De Niro merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hengst voor De Niro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:25

Welke hengst zou passen bij een de Niro x Sandro Hit passen? Er is al lijnenteelt gedaan met Donnerhall, dus die laten we er het liefst van al uit :)
Merrie is 1.66, heeft mooie gangen en een super karakter. Ze heeft wel type volboed.

Wat foto's:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 14fad7b726

Zijn niet de beste foto's maar geven een idee. Standfoto's hebben we nog niet.

Wat willen we graag behouden:

Het zachtaardig en sociaal karakter
De gangen
De hoogte

Wat zijn onze eisen:

De hengst moet echt een zacht karakter hebben en dit liefst ook door vererven.
Hij mag wat vergroten maar natuurlijk geen reus van 1.85 ;)
De gangen willen we er toch graag in houden.
Voor de rest hebben we niet echt eisen, aangezien we wel thuis zijn in de tinkerwereld maar nog niet in die van de oldenburgers ;)

We zouden toch echt wel er een papier bij willen. Kruisen met andere rassen is voor ons geen probleem, zolang er maar een papier bij kunnen houden van een "belangrijk" stamboek. Dus geen Barock Pinto, SBS etc. Gelieve hier geen commentaar op, dit is onze keuze.

Een leuk kleurtje is natuurlijk altijd mooi mee genomen. Bont, palomino etc. Bij een bonte liefst geen samber bloed, en uiteraard met de dressuur op de eerste plaats komen, dus ook geen springhengst.

Dekprijs etc is voor ons van minder belang.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:42

Een zeer leuke ggk Hannoveraan (met HLP) die in Belgie staat: Whahid (Worldly x A Jungle Prince)
http://www.hetkoekoekshof.be/mainpage.html
Hij geeft SCHITTEREND veulens met veel type, maat, beweging en met zeer mens-gericht karakters

Verder hebt je een ggk Duits Warmbloed, ZfDP (met HLP) die gerechtigt is voor bijna alle Duitse "belangrijke" stamboeken (en oa ook BWP en SBS), is de cremello Weissgold GF (Win The Gold x Walzerkoenig).
http://www.gestuet-falkenhorst.com/gfweissgold.html
Hij geeft zeer goed bewegend veulens met maat en type. Hengst zelf ook een zeer aangename karakter en geeft dit ook door.
Met zijn kleur hebt je kans op een palomino of valk gekleurd veulen (nooit smokey black).

Beide hengsten zijn volledig WB (hetzij dan wel Duits) ggk, hebben hun HLP met succes gelopen, zijn beide goed op de foto's, en zijn beschikbaar via vers sperma.

Elisa2

Re: Hengst voor De Niro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:43

Wat zit er verder achter? heb je een linkje naar paardenfokken? en een goede standfoto?

Fokker543321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:00

Ik heb een zelfde gefokte merrie. Misschien kan je er inmiddels meer van vertellen?

Mijn De Niro x Sandro Hit merrie geef ik graag meer maat en lengte mee. Daarbij wil ik graag veel beweging in draf en een goede galop. Maat en lengte (en graag front) zijn de belangrijkste graadmeters.

Waar heb je afgelopen jaren mee gedekt, en wat zou je nu doen aangezien je dit allemaal weet?

Ik zat te denken aan hengsten als: Sezuan, Revolution, High Five, Electron, Apache, Indian Rock (laatste 2 overigens ietsje eng vanwege evt. franse stand, de merrie staat overigens wel keurig op de voeten), maar misschien ook Governor, Iron Man, of Vivaldi. Ik vind het moeilijk kiezen!

Ga graag voor een goede keuze, evt. heel commerciële keuze ben ik ook wel voor in!