[TI] Offspring Maestro laatbloeiers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jjtinkie

Offspring Maestro laatbloeiers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:50

Ikzelf heb een prachtige nakomeling van Maestro.

Ik vraag mij af, blijven ze allemaal zo lang klein?
Kenzo is van mei 3 en zal nu 1.49 meten.. Hij is ook niet ontzettend breed..
Afbeelding
Deze foto is van afgelopen najaar.. Hij is nog niet heel veel veranderd, behalve dat zijn staart en manen gegroeid zijn(krijg helaas geen nieuwe foto's erop, omdat ze teveel pixels bevatten).

Het lijkt mij leuk, om wat nakomelingen van Maestro onder elkaar te zien staan.... :D

snowdon

Re: Offspring Maestro laatbloeiers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:00

Ik ken juist veel Maestro nakomelingen die wel groot zijn geworden. Een hengst van 1.60m bijvoorbeeld, maar ook een merrie van ver daar boven. Uit gewoon gemiddelde maat merries.
Maar Maestro heeft ook een goedgekeurde zoon, die ook niet zo groot is geworden. Onder 1.50m zat die ook dacht ik.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:16

dat trekt allemaal nog bij
Kijk hier na mijn puppekind op 3 jarige leeftijd

Afbeelding

en vd weer als 5 jarige

Afbeelding

tevens is hij in die 2 jr nog 7cm gegroeid

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:34

wij hebben ook n laat bloeier van co llin is in n jaar 5 cm gegroeid!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:33

Maestro heeft idd wel wat nakomelingen die laatbloeiers zijn.
Wie is de moeder? En weet je hoe groot die is? Kan hem zo gauw niet vinden bij het ics.
Bij ons staat ook een zoon van hem. De moeder is 1.50 en Maestro is 1.58. De nakomeling hebben we de laatste tijd niet meer gemeten, maar de 1.60 haalt hij zeker.

Maar Kenzo kan natuurlijk ook meer richting zijn moeder gaan.
Is hij trouwens al gecastreerd? Dat wil ook nog wel eens verschil maken volgens mij.

jjtinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 23:14

Erg leuke reacties! Wat een mooierd ook! Ben blij te lezen dat ze vaak nog op latere leeftijd zo'n spurt maken! Hoorde laatst iemand zeggen dat tinkers hooguit nog een paar cm groeien na hun 4de, waarvan ik overigens beter weet.. kreeg alleen even een twijfelmoment, omdat onze merrie al een hele dame (altijd al geweest sinds we haar vorig jaar kochten) is en kenzo nog zo'n puppy! ik hoorde ook dat de nakomelingen van maestro later zijn qua groei.. uiteraard weet je natuurlijk nooit wat t gaat worden, maar was gewoon benieuwd naar de rest..

Kenzo heet officieel Zorro (0910435) ;) dus kan wel kloppen dat je hem niet vind.. Toen wij hem kochten had hij al de naam kenzo en dat vonden wij mooier. Zijn moeder is kyra (crossbred) en 1,60, dus ik hoop dat hij nog wel een spurt gaat maken. Qua sok etc vind ik t niet zo erg, aangwzien we bewust gezocht hebben op wat minder behang ;). Onze Brenna van de bonte hoeve (nu 4, en stokmaat 1,54) heeft ook minder behang..

ben nog steeds erg benieuwd naar jullie ervaringen :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:37

Ah ja, Kyra heb ik wel eens gezien. Ben denk nog bij de verwekking van Kenzo geweest haha.
Kwa hoogte zou je dan toch zeggen dat hij idd nog gaat groeien.
Als ik me zijn moeder nog goed herinner (is al een jaar of 4 geleden dat ik die gezien heb) was die wel behoorlijk smal, dus altijd kans dat hij niet super breed word.
Als je het leuk vind kan ik misschien wel een emailadres regelen van de eigenaren van Robbie (als je daar al geen contact mee hebt). Robbie is de broer van Kenzo.

jjtinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 08:54

Hee Ginger! Ja dat lijkt me super!! Is Robbie een volle broer?? Weet je niet van wie Kyra is? Ik ben wel erg benieuwd naar zijn moeder.. Heb eigenlijk alleen 2 hele onduidelijke foto's van haar.. Daarop is idd te zien dat ze smaller is. Ik ga er dan ook niet vanuit dat hij super breed gaat worden, maar dat is ook zeker niet erg ;) Alleen als hij dan ook nog erg klein blijft, is dat iets minder :) Toevallig was ik gisteren bij hem (zelf paar dagen niet geweest, maar mn vriend) en het leek wel of hij ineens weer een groeispurtje heeft gemaakt, dus ik heb nog alle hoop ;)

jjtinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 09:01

Zie al dat Robby een volle broer van Kenzo is :o Wat stoer dat je er trouwens zeer waarschijnlijk bij bent geweest 8-)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:05

Ik zou het eens na kunnen vragen van zijn moeder.
Ik weet alleen dat ze toen in Gorinchem stond op een boerderij.
Maar ik weet niet of ze daar nog steeds staat.
Zal eens kijken of het lukt met de eigenaren van Robbie.
Heb ze op hyves, maar ik weet niet zeker of ze daar nog actief zijn.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:16

Hoop niet dat mijne ook een laatbloeier is :') _O-

Die is namelijk nu al behoorlijk aan de maat en die blijft maar groeien 8)7 is met 1 jr dus ook al de 1.45 gepasseerd := :oo hoop dat ie aankomend jaar toch eens stopt met de hoogte in gaan >;) vind 1.55-1.58 eigenlijk wel zat :o maar hij volgt dus vanaf geboorte al steeds de lijn van een KWPNer v 165m 8)7

Mam is 1.55 dus ik hoop dus eigenlijk dat ie Ma/ Pa's stokmaat blijft steken := Hij mag z'n energie aankomend jaar wel best verder in de breedte steken :P al komt dat ook vast wel goed want Kanonne wat heeft die dikke knieën/ grote voeten :wow:

Voor wie het leuk vindt hier wat recente foto's :D
[ITP] Tinkerhengstje Ruari @ nieuwe vrienden

jjtinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 09:42

grid schreef:
Hoop niet dat mijne ook een laatbloeier is :') _O-

Die is namelijk nu al behoorlijk aan de maat en die blijft maar groeien 8)7 is met 1 jr dus ook al de 1.45 gepasseerd := :oo hoop dat ie aankomend jaar toch eens stopt met de hoogte in gaan >;) vind 1.55-1.58 eigenlijk wel zat :o maar hij volgt dus vanaf geboorte al steeds de lijn van een KWPNer v 165m 8)7

Mam is 1.55 dus ik hoop dus eigenlijk dat ie Ma/ Pa's stokmaat blijft steken := Hij mag z'n energie aankomend jaar wel best verder in de breedte steken :P al komt dat ook vast wel goed want Kanonne wat heeft die dikke knieën/ grote voeten :wow:

Voor wie het leuk vindt hier wat recente foto's :D
[ITP] Tinkerhengstje Ruari @ nieuwe vrienden

Wat een mooierd!! Ze zijn allemaal zo mooi hier op bokt! <3
Kenzo is van februari 2011 tot nu helemaal niet meer gegroeid qua hoogte ;) Toen we hem kochten was hij 1 jaar en 8 maanden en een stokmaat van 1.48 hahahah, dus ik dacht dat wordt een kanon! Maar nu is hij dus net drie en niks gegroeid, vandaar ook mijn vraag, hahaha.. Hij heeft qua groei lekker even stilgestaan, maar zijn eigen ontwikkeling is daarentegen wel zeer positief veranderd. Toen we hem kochten was het een echte klier en uitdagen vond hij ook erg leuk! Recht voor je gaan staan en gemeen bijten waren niks bijzonders.
Merk overigens wel dat hij nu aan het veranderen is qua bouw en groei en hij heeft ook veel last van zijn knieen die op slot slaan vanwege de groei..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:59

O haha dus dan is er nog hoop dat ie niet over de 160 gaat :D

Ruari vind het ook al zo leuk om zich macho te tonen }> (vooral bij nieuwe situaties) maar stiekem is het een bang guppy :(:) die heel braaf buiten je ruimte blijft <3 en je als een mak schaap volgt als ie iets eng vindt haha.
Bij hem heb ik echt het idee dat ie het als camouflage gebruikt zo van als ik me macho gedraag heb ik het minst "last" van andere paarden en merkt misschien ook niemand het dat ik alles eigenlijk maar ontzettend eng vind :+

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:21

Helaas niet zo handig met foto's neerzetten ,maar ik heb ook een nakomeling van Maestro. Nolan is een goedgekeurde hengst en je kunt m opzoeken op de site van het ICS. Hij meet inmiddels 1.50 (vorig jaar gemeten op de keuring)
Nolan is ook nogal slank en heb misschien dat ie nog uitdijt in de breedte.
Wel een beetje een laatbloeier al zeg ik t zelf.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:26

de hengst van gesina, Nolan van Halfweg:
Afbeelding

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:23

Haha ja jij bent gelukkig wel handig met foto's Leon.
Dank je wel