Hercules 8 dagen oud

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Hercules 8 dagen oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:06

Hij is op het land geboren, of een overwoekerd afgelegen beschut stuk, maar wegens slecht weer en lastige weidegenoten naar stal gebracht. Ze hebben vervolgens (moeder veulen en de twee weidegenoten, een valk jaarling hengst en een 5 jarige bonte ruin die denkt dat-ie hengst is) grote delen op stal doorgebracht en' smorgens en 'savonds op het erf gelopen
([KS-ITP] Het is een hengstje) . Ik nam nl van de gelegenheid gebruik om het gras weer te laten groeien, terwijl het veulen ondertussen goed zijn lijf en benen leerde beheersen, zodat hij veiliger is op het land. (Dat hier niet vlak is).
Toen hij 8 dagen oud was, zijn ze weer het land op gegaan. Er werd wel wat gebokt en geraced (waarvan helaas geen foto's), maar als snel was het eten geblazen en was er rust. Toen heb ik deze foto's genomen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier was hij net geboren, even ter vergelijking:
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:56

Ligt het aan mij of lijkt het een grote te worden? Vind hem best grof in hoofd, benen en nek in vergelijking met mama?

Het blijft een erg leuk ding :j wat een poepie :D

Nynkee94

Re: Hercules 8 dagen oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:30

Wat voor vader heb je er op ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:01

Geen idee Nynkee94, het was [KS] Weer een verrassingsdracht
Maar de kans is redelijk groot dat het een lusitano of cruzado was, of een engels volbloed of anglo arabier of anglo luso. Meer soorten hebben we hier in de buurt bijna niet. Nou ja een enkele draver of kruising draver. Zou ook nog kunnen. Maar in de buurt waar zijn vandaan komt zit wel een Lusitano fokker, misschien moet ik daar eens gaan informeren. Maar als het een opzettelijke dekking was, kan ik me niet voorstellen dat geen van de verkopers (er zitten er twee tussen) dat niet geweten heeft. Dus eerder een "ongelukje", daar het een uitbreekster is.

Dus ook meteen het antwoord op jouw vraag Pluisje88.
Hij is idd gigantisch gegroeid in korte tijd en best heel stevig.

Hij is vreselijk brutaal en loopt het liefst op zijn achterbenen. Eet al met moeder mee, drinkt water uit de emmer. Hij begint net tanden te krijgen.

Moeder was trouwens op de dag van zijngeboorte een dop van een kies kwijtgeraakt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:49

Wat een knapperd <3
Mams is wel beetje magertjes?!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 01:07

klopt. Ze is een opvangmerrie die oktober vorig jaar gekomen is en al ruim drachtig bleek en nog in de groei, en dan is het aan laten komen ook niet echt makkelijk. ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 01:35

Mooi ventje is het!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 01:39

Dank je.