Ik weet dat er al een aantal topics zijn op bokt.nl over beleren enzo, maar ik wou toch even graag nog hier met de 'fjorden-mensen' even wat delen over mijn fjordje Menno! Mennie wordt 9 juni 3 jaar en heb even geen idee meer hoe ik het beleren nu ga aanpakken, doordat ik denk ik te veel heb gelezen op internet en te veel verschillende adviezen van mensen op verschillende stallen heb meegekregen.
Hier even wat informatie over mijn lieverd:
* 9 juni wordt hij dus 3 jaar zoals ik eerder heb vermeld
* Is zéér leergierig
* Is al best breed maar nog een tikkie overbouwd (billen hoger dan zijn schoft)
* Bij de fokker heeft hij al vaak een zadel om gehad en er heeft al een keer iemand op gezeten zonder zadel hier gaf hij niks om..
Ik kocht hem op 30 maart, heb hem nu dus 2 maandjes.. Hij kent alle commando's en doet netjes wat ik van hem vraag. Toen ik hem net had, had ik in het hoofd om hem tot zijn 3e te longeren en dan met 3 jaar heel licht te gaan rijden (en dan was de bedoeling 1x in de week 10-15min). Maar ik bedacht me door adviezen van anderen omdat hij nog wat overbouwd is en zette hem stil en wou hem toen deze hele zomer op het land hebben om te groeien, maar na 2 weekjes werd hij zó verschrikkelijk vervelend en had geen geduld meer!!! Hij verveelde zich dus duidelijk en wou wel weer aan het werk dacht ik... Nu longeer ik hem weer en er heeft vandaag een heel licht persoon even op gestapt en gedraafd... Het ging echt PERFECT! Zo trots was ik op hem. Maar ik weet nu niet zo goed hoe ik het nu verder aan wil pakken....
Wat is jullie advies? Hoe vaak, hoelang etc etc, na zijn 3e jaar... Gelukkig is dat nog maar een weekje!

Hier een foto hoe hij nu is:

Met mijn nieuwe zadel die hier nog wat achterover ligt.... Heb een bredere boom erin nu

Hier is te zien dat hij nog wat overbouwd is...
Alvast bedankt voor het lezen en jullie reactie's!