Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cyrina schreef:Als er geen naam en chipcode in staat is het sowieso foute boel...Zonder chip mag niet.
Vroeger waren de paspoorten van de PRE wel rood, voordat het overgenomen werd door ANCCE, dat is nog niet zo heel lang geleden, chippen daarentegen doen ze bij de PRE al heel lang, langer dan dat het hier verplicht is..
Aestrith schreef:volgens mij heet ook de volbloed arabier in spanje Pura Raza Arabe ofzo, wellicht dat er nog meer PR...s zijn?
maar lijkt me sterk dat je een cremello PRE op de paardenmarkt tegenkomt...
mijn PRE had eerst ook een paspoort van een ander stamboek, daarin was dan net overgenomen dat een type PRE paard is, misschien dat dit ook zoiets is? een kruising PRE en dat het bij een ander stamboek is ingeschreven en dat daarbij vermeld is dat het type PRE is? Bij die van mij heb ik overigens de dekbon erbij gekregen en heb daarmee alsnog PRE papieren kunnen aanvragen.
jus schreef:nieuwe spaanse paspoorten van paarden zonder stamboek zijn rood en lijkt iid op een mensenpaspoort maar groter, is nu verplicht voor elk paard (voorheen waren het kartonnen kaarten) , elke comunidad (streek , provincie) is verschillend , bij ons in de comunidad valenciana staat er ook een foto in(die maakt de dierenarts) en geen naam. zonder dit paspoort mag er niet gereisd worden met het paard.