Ben zo trots!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Ben zo trots!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 18:36

Gisteren ging ik voor het eerst weer met mijn acht jarige new forest merrie Eldora de wei in.
Een groot weiland dat net gemaaid is, stapte we rustig in, althans.. ík was rustig, mijn pony daar in tegen was vreselijk gespannen en opgewonden.
Nog al logisch..dit is de eerste keer dit jaar. We liepen eerst rustig door het weiland heen, langs de kanten en bosjes zodat ze wist waar sloten, kuilen en andere 'enge' dingen waren. Na 5 rondjes rustig langs de kanten hebben gestapt en wat figuurtjes hebben gemaakt, was Eldora al wat rustiger geworden.
Ze had alles nu goed bekeken. Heerlijk om haar oortjes naar voor te zien staan en haar zo fris zien te kijken ;).
Met de teugels iets meer op maat gemaakt stappen we naar het einde van het weiland, een meter of 100 voor het einde drukte ik m`n kuiten zacht aan. meteen schoot ze naar voor en wilde het liefst in een snelle ren galop er van door gaan :+ . Maar helaas voor haar, hield ik haar in en liet haar in een lekker volt drafje naar achter draven, haar oortjes schoten weer blij naar voor. Wat een geweldig gezicht :D
Terwijl we het einde bereikte liet ik haar terug gaan in stap en draaide om, om naar het begin terug te stappen.
We reden weer terug naar achter en draafde steeds eerder aan om haar rustig te laten wennen, begonnen we rustig en kleine stukjes.
Dit herhaalde we een paar keer. Het ging allemaal wel goed dus begonnen we met een rustige galop.
We bouwde de afstanden rustig op, en het ging super. Na lang uitstappen, mocht ze lekker op stal en kreeg ze een heerlijke slobber.
Nog even een natte spons over haar gehaald en de wei in.

Afbeelding

Het was echt leuk en `t ging echt suppper!
ze deed het zo goed en luisterde perfect, we gaan het rustig opbouwen en niet haasten.
oww...wat ben ik trots om me meisje! ze deed het super! :o :o

xx.