Is mijn Shet schijnzwanger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovesoem

Is mijn Shet schijnzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 11:14

Gister avond was ik bezig met mn shetlander, ik ging haren onder haar buik knippen, en kwam erachter dat een tepel van haar opgezet was, ik kneep eraan en er kwam wat spul uit geen pus maar leek meer op bies, ik ben helemaal in de stress want dat was niet de bedoeling dat ze dragend zou zijn en wisten wij ook niet want we hebben haar pas een maand, mijn vraag is kan dit ook schijnzwanger zijn ?

guenivere

Re: Is mijn Shet schijnzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:52

Ze kan zowel schijnzwanger zijn als echt drachtig. Heb je ook foto's? En als je het zeker wil weten even de dierenarts laten opvoelen....

lovesoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 17:44

ze is verder niet dik ofzo.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:46

Is er één tepel opgezet of beide? Maak eens een foto van de tepels?

Ze kan dragend zijn, maar het kan ook een uierontsteking zijn. Een paardje hoeft niet dik te zijn om dragend te zijn. Schijndracht bestaat ook bij paarden. Begin dit jaar hebben wij een schijndrachtig merrietje gehad. De dierenarts is de enigste die uitsluitsel kan geven.

Dit merrietje is bijna 10 maand drachtig en is totaal niet dik.
Afbeelding

lovesoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 09:24

1 tepel is dik, en er komt daar ook echt bies uit, maar idd we waren al in de gaten aan het houden of ze last kreeg van die tepel, want als ze drachtig is kan dan ook 1 tepel dik zijn? en hoe merk je of ze uierontsteking heeft?

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:25

Als ze drachtig zijn worden eerst beide uierhelften en dan beide tepels dik en niet één. Het lijkt mij meer dat ze een uierontsteking heeft. De biest is waarschijnlijk een soort van etter dat eruit komt. Laat de dierenarts komen. Dit is enorm pijnlijk.

lovesoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 15:26

nee het ziet er niet uit als etter echt gewoon vloeibaar, en ze heeft nergens last van, ik mag er gewoon aankomen, maar we houden het wel in de gaten want kan inderdaad uieronsteking worden maar daar lijkt het nu nog niet op,
het is wel allemaal een beetje vreemd zou het nog iets anders kunnen zijn?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:29

Waarom niet een DA erbij halen? Voor de zekerheid. Alleen die kan uitsluitsel teven

lovesoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 15:35

ja klopt is inderdaad misschien wel slimmer. Maar hoe kan het dat ze er geen last van heeft?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:03

lovesoem schreef:
ja klopt is inderdaad misschien wel slimmer. Maar hoe kan het dat ze er geen last van heeft?

Prooidieren laten niet snel merken dat ze ergens last van hebben, die kunnen dat heel goed verbergen.
Moet ook wel anders worden ze in het wild verstoten en opgegeten.
Zou best kunnen dat ze er toch last van heeft, zoiets is goed te verbergen.