Maar je veulentje is toch dood? Daar hoef je verder geen actie voor te ondernemen, het is alleen de vraag wat jij met het lichaam wilt doen? Of bedoel je de merrie?
MarliesV
Geplaatst: 22-05-12 13:49
Even van de site gekopieerd:
De Moederloze Veulen-centrale is een hulp-in-nood wanneer een merrie sterft vlak na de geboorte van haar veulen. Het veulen heeft dringend biest nodig en voor dat doel kunt u bellen naar de Moederloze Veulen-centrale:
070-3110367
De centrale is 24 uur per dag bemand en heeft informatie over de leverancier van kunstbiest die het dichtst in uw buurt zit. Ook bemiddelen zij in pleegmoeders. Dus ook wanneer u een merrie heeft die kort na de geboorte haar veulen heeft verloren en u bereid bent een pleegveulen op te nemen kunt u dit bij de centrale melden.
Amarylis, ik neem aan dat zij een pleegveulen zoekt, zo lees ik de OP iig.
TS, Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 22-05-12 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
lisetteexx
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-12 13:49
veulentje is overlede dus zoek een veulentje voor mijn merrie
sweetheart
Amaryllis schreef:
Maar je veulentje is toch dood? Daar hoef je verder geen actie voor te ondernemen, het is alleen de vraag wat jij met het lichaam wilt doen? Of bedoel je de merrie?
Ik denk dat ze inderdaad bedoelt dat de merrie een moederloosveulen kan adopteren.
LadyMadonna
ze zoekt een pleegveulen. Althans, zo lees ik het
sterkte TS
Natasja1986
Amaryllis schreef:
ze zoekt een ''moederloos'' veulentje
knollentuin
Geplaatst: 22-05-12 13:50
ja amaryllis, ik denk dat ts een merrie aan wil bieden om een moederloos veulen op te vangen... edit, is al gepost, ts sterkte met t verlies van je veulentje...
Aaah sorry verkeerd gelezen. Goed dat je wilt helpen! Als ik een tip mag geven: biest nu er af melken en invriezen. Mocht je nu geen veulen op hoeven vangen is de biest alsnog van waarde. Die kun je altijd nog gebruiken mocht er een keer een situatie zijn dat een merrie slechte biest heeft of het veulen niet direct wilt drinken.
pmarena
Geplaatst: 22-05-12 13:55
Sterkte met het verlies, wat zonde )
Wel heel goed van je dat je een ander veulentje wilt helpen, helemaal top !!
sorry voor de late reactie maar ben er behoorlijk kapot van. het gaat steeds beetje beter met mij ik heb helaas geen veulentje kunnen vinden dus heb het laten opdrogen. de eertse dag heeft mijn merrie alleen maar lopen roepen en ik alleen maar janken vond het zo erg voor mijn merrie! nu gaat het goed met mijn merrie ze zit nog aan de antibiotica voor de uierontsteking.