Luna Caraguata, ons Haflinger-Criollo veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ddees

Luna Caraguata, ons Haflinger-Criollo veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 21:25

Sinds een paar dagen liep onze haflingermerrie Zoë met een halsteralarm om. Na 2 nachten vals alarm was er gisterochtend, 20 mei, nog geen veulen, en ook nog geen noemenswaardige tekenen. 's Middags nog even bij haar gaan kijken op de wei, maar ze liep lekker rustig te eten.

Tijdens het avondeten was er een flinke hoosbui met onweer, en ik dacht nog, ik hoop niet dat ik er vannacht uit moet als het zo regent... Om half 8 was het droog en ging ik terug naar de wei om nog te voeren en alles na te kijken. Ik kom bij de wei, en ja hoor, daar is een klein veulentje, zo zwart als roet, aan het proberen op te krabbelen.

Snel heb ik de 2 andere paarden naar de achterste wei gebracht, omdat mama Zoë het even allemaal te veel werd, en ze niet wilde dat de andere bij haar veulentje in de buurt kwamen. Daarna snel iedereen gebeld en Zoë met veulen naar de stal gebracht. In de wei was het door de hoosbui een behoorlijk modderbad. In de stal probeerde het veulen al snel te drinken, maar er kwam geen melk uit de spenen. Toch maar even de dierenarts gebeld en die heeft beide even nagekeken. Langzaam kwam de melk op gang en kon het veulen gaan drinken. Met beide gaat het prima. Vandaag zijn ze nog binnen gebleven en hopelijk is het morgen lekker droog en kunnen ze weer lekker naar buiten.

geniet van ons kleine monstertje:

Afbeelding

na een val in de modder, een echt zwart monstertje.

Afbeelding

lekker drinken, vanochtend 21 mei

Afbeelding

kiekeboe

Afbeelding

lief snoetje

Afbeelding

lekker slapen

Ik hoop morgen wat foto's buiten te kunnen maken en ze over een paar dagen te verplaatsen naar het weiland met meer gras, tot nu toe stonden onze paarden nog op de winterwei, maar ja, wat wil je met zo'n voorjaar :D

Anoniem

Re: Luna Caraguata, ons Haflinger-Criollo veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:28

wat mooi! heeft ie nou streepjes?

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:19

Wat een superleuk veulentje!!!
Waanzinnig blesje!!!
GEFELICITEERD!!!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:26

Wat een lieverd. En dat moeders nou net met dat slechte weer gaat bevallen! Gefeliciteerd!
Misschien lees ik eroverheen, maar is het een merrie of een hengstje? En heb je al een naam?

Ik ben heel erg benieuwd naar nieuwe foto's, en eigenlijk ook naar de pappa O:) (mijn tweede haflingerkruising is op komst!)

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:12

Het is een merrie, en heeft de naam Luna.

Afbeelding
en dit is papa. Hier staat hij nog bij de fokker, het is de voorste vos. Ook hij heeft een brede bles. Galvano is een Criollo hengst, op dit moment zijn er maar 2 hengsten in heel Nederland.
@Sammyoo welke kruising is er op komst haflinger x ?
@Takkie-muis de streepjes zijn nog de kreukels van de bevalling, over een paar dagen zijn die helemaal weg. Wel heeft ze een aalstreep over de rug.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:10

Ze is heel mooi en wat GAAF een Criollo hengst! Dat is gaaf wij wilde ook heel graag een Criollo maar mochten geen hengst importeren dus heb ik er maar vanaf gezien. Het geld was er nog niet echt om heel hard door te gaan met zoeken naar waar ik wel een hengst kon krijgen om te importeren.
Vind het heel fijne mooie dieren.

Gefeliciteerd met je mooie veulentje!!!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:07

geveuliciteerd , wat een truc van haar om lekker in het slechte weer te gaan bevallen

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:29

Paps lijkt wel een palomino. Bijzondere kruising, ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit.
Onze haf is drachtig van een PRE. Maar we moeten nog even geduld hebben, ze is pas half juli uitgerekend.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:24

Wat een knap veulentje. Van harte gefeliciteerd.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 10:40

Dank je wel allemaal, alle clichés kloppen, ook wij zijn verliefd op ons kleine meisje en trots op mama Zoë
Bij deze nog wat nieuwe foto's:

lekker veilig met mama naar buiten.

Afbeelding

Afbeelding

best vermoeiend buiten spelen!

Afbeelding

ook is gisteren haar halfzusje geboren. Onze hengst is bij de merrie logeren geweest, en dit is het resultaat:

Afbeelding