Tijdens het avondeten was er een flinke hoosbui met onweer, en ik dacht nog, ik hoop niet dat ik er vannacht uit moet als het zo regent... Om half 8 was het droog en ging ik terug naar de wei om nog te voeren en alles na te kijken. Ik kom bij de wei, en ja hoor, daar is een klein veulentje, zo zwart als roet, aan het proberen op te krabbelen.
Snel heb ik de 2 andere paarden naar de achterste wei gebracht, omdat mama Zoë het even allemaal te veel werd, en ze niet wilde dat de andere bij haar veulentje in de buurt kwamen. Daarna snel iedereen gebeld en Zoë met veulen naar de stal gebracht. In de wei was het door de hoosbui een behoorlijk modderbad. In de stal probeerde het veulen al snel te drinken, maar er kwam geen melk uit de spenen. Toch maar even de dierenarts gebeld en die heeft beide even nagekeken. Langzaam kwam de melk op gang en kon het veulen gaan drinken. Met beide gaat het prima. Vandaag zijn ze nog binnen gebleven en hopelijk is het morgen lekker droog en kunnen ze weer lekker naar buiten.
geniet van ons kleine monstertje:

na een val in de modder, een echt zwart monstertje.

lekker drinken, vanochtend 21 mei

kiekeboe

lief snoetje

lekker slapen
Ik hoop morgen wat foto's buiten te kunnen maken en ze over een paar dagen te verplaatsen naar het weiland met meer gras, tot nu toe stonden onze paarden nog op de winterwei, maar ja, wat wil je met zo'n voorjaar