Mijn naam is Feikje en dit is de eerste keer voor mij op dit forum. Ik hoop zo in contact te komen met mensen die ervaring hebben met een boulonnais. Ik ben gisteren wezen kijken naar zo'n paard en heb mogen rijden. Zowel even in de bak als lekker buiten door het water. Echt geweldig! Het is werkelijk een pracht dier en super lief! Ze is 5 jaar oud en wordt uitsluitend door kinderen op een zorgboerderij gereden. Heeft geen gekke kuren en vertoond ook geen vluchtgedrag als ze iets spannend vindt. Wat ik eigenlijk zou willen is lekker recreatief met haar aan de gang, dus lekkere buitenritten, maar ook in binnen of buitenbak, dus een beetje dressuur. Ze moet wel lekker een beetje wendingen kunnen rijden. Ze kan ook een klein sprongetje maken. Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe je aan zo'n groot bit komt. Ik hoop op reacties.
Groetjes Feikje
HorseTopShop
Geplaatst: 21-05-12 17:49
Spullen voor trekpaarden zijn moeilijk te krijgen. Naar wat voor bit ben je precies op zoek? En weet je welke maat je nodig hebt?
Leuk, weer een boulonnais-liefhebber erbij! Ik heb een ruin van 5 jaar, zelf groot gebracht. We rijden aangespannen en onder het zadel (dressuurmatig en recreatief). Wij kopen eigenlijk al onze bitten, ook voor onze andere paarden, bij Paree. Vragen zijn welkom
Ik "ken" een boulonnais die niet echt lol heeft in werken onder het zadel! Die is liever lui dan moe. Ik hoop dat je heel veel plezier hebt met je paardje!
Black_riders
Geplaatst: 21-07-12 22:48
ik heb een boulonnais merrie te koop en ik vermoed, als ik jou verhaal zo hoor dat jij op mijn paard heb gereden....
lumake
Geplaatst: 23-07-12 20:08
ik heb ook een boullonais, het is een hengst van bijna drie jaar ik zou het fijn vinden om in contact te komen met mensen die ook een boullonais hebben want je vind het niet zo vaak mensen met een boullonais en het zijn thans fantastisch lieve en mooie paarden...