Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dandir schreef:wie zet er nu een hengst naast een merrie met alleen maar een schut ertussen ?????
Lynn_Nikita schreef:Als jij een paard least en de eigenaar wil het paard drachtig houden, moet je maar snel iets op papier zetten dat kosten voor rekening eigenaar zijn!! ook als je straks niet kan rijden. je gaat toch niet betalen voor iets waar je niks aan kan doen en niks aan hebt? Tenzij je het veulen mag houden en dat ook wilt
Patrss_ schreef:Ik gok, neem me niet kwalijk als ik het mis heb, maar de eigenaar van de hengst is verantwoordelijk voor de "schade" die het paard aan andere paarden/mensen toebrengt. dus volgens mij kan je alle kosten van de dierenarts op de eigenaar van de hengst verhalen. maar nogmaals, dit moet je wel even goed uitzoeken.
ElCamino schreef:Een dergelijke kruising zou ik persoonlijk al nooit willen. Als je geen veulen wilt gewoon laten wegknijpen of inspuiten. Daar zou ik graag de DA kosten voor over hebben, je zit tenslotte niet te wachten op een veulentje. Die kosten zijn best te overzien.
En wat betreft een hengst naast een merrie dandir: je weet niet wat voor schot het is dus je weet niet of het kwaad kon. Elk schot kan losraken per ongeluk. Er is niet gezegd dat het ondeugdelijk was...
CupCakes_ schreef:@ anneliesj, maar gaat het tegenwoordig dan alleen maar om rijden? kijk dat is wel leuk! maar het verzorgen er rond om is ook leuk, ik zie steeds meer dat het alleen maar om rijden gaat.. alsof dat alleen belangrijk is,
(geldt niet voor jou hoor Clau!)
en als ze het veulen houden, dan is het toch leuk om daarvoor te zorgen alst eenmaal geboren is?
Diertjec schreef:Opzich vind ik het dan geen probleem om het veulen te laten zitten, maar dan ga ik wel met hem een contract opstellen over de kosten qua scannen en eventueel overlijden van de merrie of wat dan ook. En ook over de maanden dat ik niks met d'r kan
MarlindeRooz schreef:Diertjec schreef:Opzich vind ik het dan geen probleem om het veulen te laten zitten, maar dan ga ik wel met hem een contract opstellen over de kosten qua scannen en eventueel overlijden van de merrie of wat dan ook. En ook over de maanden dat ik niks met d'r kan
Niks? je kan wandelen, poetsen longeren etc?
het gaat toch niet alleen om rijden?
Maar als je echt gericht traint (wedstrijden ed) dan snap ik wel dat je flink baalt.