WPCV Zomershow Noord 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Son_ja

WPCV Zomershow Noord 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 12:37

Beste Welshliefhebber,

Wij nodigen u van harte uit om met uw Welsh pony’s en Cobs deel te nemen aan de WPCV Zomershow “Noord” te Nunspeet op 9 juni a.s. Op onze shows wordt gekeurd volgens het Engelse systeem, d.w.z. de pony’s worden gekeurd door Engelse Panel Judges van de WP&CS en zij keuren zonder catalogus (onafhankelijk en objectief). Er is een volledige show met alle ruimte voor sectie A, B, C, D en Welsh Partbred; er zijn rubrieken aan de hand, rijrubrieken en men- en tuigrubrieken. Voor de kinderen zijn er young handlers- en leading rein rubrieken en first ridden. Voor de oudere jeugd zijn er de rijrubrieken en natuurlijk zijn er men- en tuigrubrieken. Voor iedereen staat een prachtige prijzentafel klaar met de beroemde WP&CS Bronze Overseas Medal, Engelse sjerpen en rozetten en fraaie bekers.

Nieuw: Mini Champion
Er is een nieuw kampioenschap voor de jeugd. Vanuit de 1e en 2e geplaatsten uit de Leading Rein, First Ridden en Young Handlers wordt de Mini Champion gekozen voor de Van Molenweide’s trofee gesponsord door Familie Gidding uit Bimmen. Uit de 1e en 2e geplaatsten uit de rij- en menrubrieken (rubriek 47 t/m 53) wordt de Performance Champion gekozen voor de Lywimar trofee gesponsord door Comb. Bijma & Pasveer te Hulshorst.
Nieuw: Gold en Silver Ribbons in exterieurrubrieken
In de aangegeven rubrieken van merrie en ruinen van 4 jaar en ouder zijn Silver en Gold Ribbons te winnen. In deze rubriek heeft de Panel Judge de mogelijkheid om extra prijslinten uit te delen. Naast de normale plaatsingslinten, kunnen Gold en Silver Ribbons worden uitgedeeld aan dieren van 4 jaar en ouder. Een Silver Ribbon wordt toegekend als de pony wordt beoordeeld als “a good representative of the breed” en een Gold Ribbon als de pony wordt beoordeeld als “a very good representative of the breed”. Als een pony 2 Silver Ribbons heeft gewonnen kan het predicaat “Silver Gelding” of “Silver Mare” worden vastgelegd op het registratiebewijs; idem “Golden Gelding” of “Golden Mare” als 3 Gold Ribbons zijn gewonnen. Deze Ribbons zijn ook te winnen op de zomershow Zuid in Houten (1 sept). U mag daar opnieuw met uw merrie en ruin inschrijven om deze Ribbons te winnen. Vraag het showsecretariaat om meer informatie.

Nieuw: Gold en Silver Performance in gebruiksrubrieken
Hengsten, merries en ruinen van 4 jaar en ouder kunnen het predicaat “Gold Performance” en “Silver Performance” aanvragen als zij een voldoende resultaat onder het zadel of voor de wagen hebben behaald bij de KNHS of vergelijkbare organisatie. Dit predicaat wordt vastgelegd op het registratiebewijs. Vraag het showsecretariaat om meer informatie.

Voor het vraagprogramma: http://www.wpcv.nl/shows/​2012/noord-2012.html

Ook niet WPCV-leden kunnen deelnemen aan de WPCV-shows!

De inschrijving sluit 21 mei 2012.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:00

ik heb een merrie van 4 zonder wedstrijdervaring maar kan geweldig bewegen en lopen voor de kar maar mag dit ook ze heeft geen startkaart?

merrieveulen

Re: WPCV Zomershow Noord 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:14

weet iemand hier ook welke fotografen er gisteren waren? ik heb gezien dat er van mijn pony aardig wat foto's zijn, zou graag willen weten waar ik deze kan terugvinden straks. alvast bedankt!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:42

http://www.mbfoto.eu was er in elk geval. Daar kun je vast mooie foto's terugvinden binnenkort op de website.

Verder was ik er zelf niet, dus geen idee wie er verder rondliepen met camera.

Zosja, een startkaart is nooit nodig voor de gewone keuringsrubrieken aangespannen of onder het zadel. Alleen een Welsh papier.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:00

Aniek Rolf was er ook.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:02

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:06

aha! dan ben jij ook degene die de foto's van mijn Zneddie heeft gemaakt. ik ben benieuwd!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 02:41

De foto's zijn nu aan het uploaden. Dus morgenochtend door iedereen te bewonderen.
En wat ik van Marcel begreep zijn zijn foto's vanavond ook online gekomen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:52

Ik had ook al gekeken en gezocht naar een bepaalde pony met veulen. Maar even geduld dus.
Zelf heb ik wel een paar plaatjes geschoten:
Willie Wortel na de uitreiking van het Gold Performance award;
Afbeelding

Afbeelding
Kleinzoon Rutger die dat kleurtje wel leuk vindt

Afbeelding
Ruiter van de toekomst? Wie weet.

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 06:51

Afbeelding

Foto's van ring 1 *D