[KG]Welke kleur heeft mijn tinker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

[KG]Welke kleur heeft mijn tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:17

Heel lang ben ik er vanuit gegaan dat hij gewoon stekelharig bont was. Door de vlekken op zijn flank/kont zitten witte haren doorheen, maar niet door die op zijn borstkas en hoofd. Nu kwam ik onlangs een artikel tegen waardoor ik beginnen twijfelen ben. Wat denken jullie? Is hij gewoon stekelharig bont of nog iets anders??? Rabicano eventueel????

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-05-12 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:19

Hoe oud is hij, en wie zijn zijn ouders? Welke kleur hebben die? Dit lijkt me geen rabicano. Rabicano geeft meestal alleen op de onderbuik en flanken stekelharigheid, en laat de hals en rug onaangetast (zijn hals oogt stekelharig). Als zijn ouders geen schimmel zijn zou ik zeggen tobiano + sabino.

Sjintoo

Re: Welke kleur heeft mijn tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:41

op zijn hals heeft hij geen enkel wit haartje staan.
Hij is nu 6
Ouders zijn niet helemaal bekend. Maar als het die zijn dat mij verteld is is zijn moeder zwart-bont en had zijn vader net zo'n kleurtje als Paddy.

Nicole288

Re: Welke kleur heeft mijn tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:29

Ik ga denk ik mee met Tobiano en Sabino, Sabino geeft ook dat wit doorstoken en mijn bonte heeft dat ook alleen op flank en bil en niet aan de hals.