Sky_As schreef:Mag ik vragen wat de reden is dat je wilt fokken met deze merrie? VOor jezelf of voor de verkoop?
Je geeft aan dat je toch best wel wat punten wilt verbeteren:
punten die verbeterd mogen worden.
bergopwaards
wat langer gelijnt zijn
meer beweging
meer hoogte
sterker achter been
Ik denk dat de hengstenhouder heeft afgeraden met deze hengst te fokken, waarschijnlijk heeft hij niet durven aangeven dat hij met deze merrie helemaal niet zou fokken.
En je wilt als hengstenhouder tevreden klanten. Als je weet dat je geen veulen gaat krijgen die aan de verwachtingen van de merriehouder voldoet, kun je inderdaad beter afraden om met “zijn” hengst te fokken.
Je geeft namelijk best wel tegenstrijdige punten aan, waardoor je bijna altijd op 1 van de punten in gaat leveren bij een hengst.
Bergopwaarts en langgelijnd is geen probleem. Maar vaak missen deze paarden weer wat aan kracht.
Zo is Lord Leatherdale bergop en langgelijnd, maar lever je erg in op achterbeen.
Apache fokt weer bergop en beweging, maar zal de hoogte/massa niet gaan verbeteren.
Charmeur misschien? Al weet ik niet of die het achterbeen super gaat verbeteren.
Om eerlijk te zijn, denk ik als je zoveel punten wilt verbeteren, je beter 3 jaar het geld opzij kunt zetten, en over 3 jaar zelf een 3 jarige kunt kopen.
Een veulen kost voordat hij 3 jaar is, zo’n 4000-6000 euro. Daar kun je een heel leuk paard voor kopen in deze tijd.
Verder kun je ook altijd naar de keuring gaan, daar kunnen ze je ook advies geven (al is dat misschien niet wat je wilt horen en het kost natuurlijk geld)
Het zou de bedoeling zijn om het veulen te verkopen.
En doordat ze momenteel met een blessure staat dacht ik dan kan ik er net zo goed een veulentje uit fokken.
Vraag me af waarom een hengste houder niet met zoon merrie zou willen fokken.
Ze heeft vanzichzelf een goed achterbeen maar meer is altijd welkom.
Ondanks dat ze nog een beetje op de kop gebouwd is loopt ze onder het zadel wel mooi bergopwaarts
Meer bloed zou er wel in kunnen dit is een zeer fijn paard kwa karakter.
Naar de keuring ga ik nog niet met haar omdat ze er kwa bouw en spiermassa nog niet klaar voor is.
Hoop hier wel aan mee te kunnen doen als ze er klaar voor is.
Charmeur werd me ook door de hengste houder aanbevolen.
Deze zou meer lengte en maar moeten geven
Bedank voor je reactie