Sinds nu 3/4 daagjes heeft ze een paar rare bulten.
Dat ze geboren werd had ze een gespikkeld neusje, niks aan het handje maar uiteindelijk werden
die spikkeltjes werden bultjes. En toen dacht ik nog ooh ze heeft haar veulenwratjes.
Mijn haflinger merrie had dat als jaarling, het zijn een soort bultjes/wratjes. En naar mate ze ouder worden verdwijnt dat weer.
De dierenartsen weten eigenlijk niet wat het is, maar hebben het wel vaker mee gemaakt.
Nu van de week kreeg ze naast haar kiezen een bult. Gelijk naar gekeken en dacht dat het haar kiezen waren.
Aan die kant kwamen de kiezen al door en zat ook precies op die plek.
Uiteindelijk had ik er ook wat gras/hooi weggehaald dat zat naast der tanden. Dus dacht eerst goh komt het daardoor?
Dag later was de bult ietjes minder, maar gister kwam hij toch weer goed tevoorschijn en ook onder haar kaaklijn had ze ook 2 bultjes/bulten. Dierenarts er naar gekeken, en vroeg me eigenlijk af of het geen droes was. Maar hij denkt dat zelf niet.
Ze is verder nog heel levendig, geen koorts en wel ietsjes een snotneus. Het heerst ook niet in de buurt, en hij vond haar eigenlijk nog te jong voor om te krijgen. Hij dacht zelf dat het ontstekingen waren, en hij wil het eerst ff aankijken voordat hij aan de antibiotica begint. Hij hoopt dat de ontstekingen gaan knappen, en dan zo zelf geneest.
Ook heb ik gedacht aan misschien grasallergie? Maar ja krijgen ze daar grote bulten van?
Ik zal een paar foto's toevoegen om het wat duidelijker te laten zien.
Ze is dus niet ziekelijk alleen een beetje een snotneusje nu.
Iemand ervaringen? Of veulens die het ook hebben gehad?
Ps: Dierenarst weet ervan, en naarmate het toeneemt gaat ze antibiotica krijgen, maar hij wou er heel ff mee wachten.

Hier zie je rechts de bult zitten, en links op dezelfde plek zit nu een minibultje