Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Ik heb een kwpn merrie die ik wil laten dekken door een Poolse Trakhener hengst, gekeurd bij het Reinisches Pferdestambuch, vader Rex, moeder Eleni.
Kan ik bij het kwpn papieren krijgen? Of is het verstandiger het veulen elders te registreren? En waar dan?
anneliesdj schreef:Ik heb een kwpn merrie die ik wil laten dekken door een Poolse Trakhener hengst, gekeurd bij het Reinisches Pferdestambuch, vader Rex, moeder Eleni.
Kan ik bij het kwpn papieren krijgen? Of is het verstandiger het veulen elders te registreren? En waar dan?
Peterina schreef:anneliesdj schreef:Ik heb een kwpn merrie die ik wil laten dekken door een Poolse Trakhener hengst, gekeurd bij het Reinisches Pferdestambuch, vader Rex, moeder Eleni.
De hengst is niet warmbloed ggk, alleen voor de 'Pinto' boek bij Rheinland, dus wordt het B-register papieren KWPN.
Je zou ook gewoon Rheinland kunnen registreren; ECHA in Duitsland is ook een optie.
Peterina schreef:Hij is niet warmbloed goedgekeurd maar goedgekeurd voor de 'Kleuren' boek, zijn veulens worden daarin geregistreert ... maakt toch veel verschil als je WB papieren wilt hebben.
Maar als NRPS hem erkend dan kan men toch nog warmbloed papieren erbij krijgen?
anneliesdj schreef:Maar ik krijg ook wel een dekbewijs, daar ga ik toch vanuit.
Ik weet alleen niet of dat van het BP is of van het Duitse stamboek.
Maar ik ga wel even bellen met het nrps, dan ben ik sneller wijzer, kwpn heb ik blijkbaar niet zoveel aan.