[H] Springhengst voor Cavalier x Nabuur x Rigoletto

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

[H] Springhengst voor Cavalier x Nabuur x Rigoletto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 09:32

Helaas (nog) geen foto's maar mij is gevraagd wat opties aan te dragen voor deze merrie. Ben niet zo thuis in de springers, dus hoor graag wat ideeën :D

Afstamming;

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/312338

Moeder Keizerin is de moeder van Tristan v. Test (ggk bij voormalig NeWP nu opgegaan in Groninger Stamboek), Tristan is Z dressuur en M springen. Andere nakomeling van moeder is ook Z dressuur en M springen (v. Toro, ook Gronings gefokt), zal binnenkort wel overstap naar Z maken. Princess heeft ook nog een vol broertje v Cavalier van nu 3.

Merrie zou zelf wat sterker in de bovenlijn met name de verbindingen mogen zijn, heeft wel erg veel lengte en genoeg souplesse. Romprichting is fractie neerwaarts. Zou wat makkelijker mogen schakelen in galop. Stap en draf zijn prima. Techniek kan ik helaas niks over zeggen, heeft nog niet gesprongen.
Zal eerst nog opgaan voor PROK en wellicht voor de keuring, was vorig jaar echt nog te schraal in bespiering en volop in de groei. Meet nu zo'n 1,68/69 maar lijkt nog steeds niet helemaal 'klaar'.

Voorkeur voor niet al te bloederige hengst (fokker komt uit de Groninger paarden dus houdt wel van bot en body) en op gezondheid/correctheid worden geen concessies gedaan! Karakter moet ok zijn, merrie is braaf met genoeg eigen willetje, aan goed karakter wordt veel waarde gehecht (het is hobby en hobby moet leuk zijn!). Graag hengsten waar al wat van bekend is qua nafok.

Zo, ben benieuwd :D ! En foto probeer ik nog even te regelen!

Ketaki

Re: [H] Springhengst voor Cavalier x Nabuur x Rigoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:15

zou je misschien nog standfoto's kunnen plaatsen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:34

Up to date geeft goede paarden uit merries van Cavalier. Diverse aangewezen hengsten en goed in de sport.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:51

Up to date schoot mij ook te binnen, maar romprichting zul je dan wsl niet gaan verbeteren.
Hoewel er maar weinig springhengsten zijn die dat wel doen ben ik bang.

Ik was zelf ook erg gecharmeerd van de veulencollectie van Brainpower (Contendro x Guidam uit Derma-stam), maar daar is verder natuurlijk nog weinig van bekend. Mooie types en goed bewegen voor springveulens!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:30

Wat vind je van Unaniem (Numero uno x Voltaire)? Heeft een lange hals en een goede krachtige galop en draf. Qua karakter zit je dan ook wel goed, hij geeft fijne ongecompliceerde nakomelingen.

Dakar VDL (Cardento x Nimmerdor), een 'nieuwe' hengst van VDL lijkt ook een goede hengst te zijn. Het is een schimmel, dus dan is die kans wel groot op weer een schimmel. Volgens VDL stud is het een allround hensgt, met een hele goede galop maar ook een hele fijne draf.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:54

Hierbij nog een 2 foto's van de merrie.
Afbeelding

Afbeelding

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:44

Ook nog een draffoto :)
Afbeelding

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:47

Wij hebben pas een Cumthago C (Cumano x La Zarras) veulen uit onze eigen Cavalier merrie, zijn erg tevreden van het veulen. Mooi hoofdje, rug en kont erop, van de nafok die ik nu gezien heb van de hengst valt mij op dat hij echt zijn eigen model doorfokt, met massa, maat en front. (Over het springen kan ik nog weinig zeggen aangezien ze nog maar 1.5maandje is :D )

In dit topic zijn foto's van de merrie met veulen te bekijken:
[KS-ITP] Marenga (Cumthago C x Cavalier x Concorde)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 16:14

Up to date staat voorlopig hoog op de lijst! Merrie is op gegaan voor PROK en was op het eerste gezicht goed, maar even definitieve uitslag afwachten.
Zal eens verder kijken naar Cumthago :j