Nieuwe Mijn KWPN

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Nieuwe Mijn KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 08:13

*Weet niet zeker of het hier goed staat, sorry daarvoor :D*

We hebben een ww gekregen voor proeftijd van nieuwe mijn kwpn.
Nu zit ik er een beetje op te kijken, heb je bij 'mijn paarden' geregistreerde paarden/fokproducten'.
Behalve dat deze lijst helemaal in compleet is (komt ook omdat veel bij nrps/zangersheide is ingeschreven).
Staan er bij Geregistreerde paarden nog een hoop dieren die of niet meer leven of niet meer van ons zijn.
Maar ik kan niet vinden hoe ik die eruit kan gooien/zorg dat ze alleen nog bij fokproducten staan?

mvg

Edit: Zie nu bij 1 paard een doods tekentje † staan. (Maar er zijn er al veel meer die overleden zijn).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:59

colette_007 schreef:
*Weet niet zeker of het hier goed staat, sorry daarvoor :D*

We hebben een ww gekregen voor proeftijd van nieuwe mijn kwpn.
Nu zit ik er een beetje op te kijken, heb je bij 'mijn paarden' geregistreerde paarden/fokproducten'.
Behalve dat deze lijst helemaal in compleet is (komt ook omdat veel bij nrps/zangersheide is ingeschreven).
Staan er bij Geregistreerde paarden nog een hoop dieren die of niet meer leven of niet meer van ons zijn.
Maar ik kan niet vinden hoe ik die eruit kan gooien/zorg dat ze alleen nog bij fokproducten staan?

mvg

Edit: Zie nu bij 1 paard een doods tekentje † staan. (Maar er zijn er al veel meer die overleden zijn).

Even een mail sturen naar info@kwpn.nl, dan passen ze het aan. :)

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:28

Paarden die worden verkocht, worden lang niet altijd op naam overgeschreven van de nieuwe eigenaar. Die staan dan hun hele leven bij het KWPN geregistreerd bij de fokker. :)
Om een paard op je naam te zetten moet je lid zijn van het KWPN en daar kiezen niet alle paardeneigenaren voor. Zeker niet als ze niet fokken. Kost natuurlijk geld en levert voor hen niet genoeg op.. ;)

Nicole288

Re: Nieuwe Mijn KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:18

Plus, als paarden overlijden, sturen veel mensen het papier ook niet terug.
Als dit wel bij het KWPN bekend is, wordt zo'n paard op bijv een nakomelingenoverzicht aangegeven als gestorven.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:17

Dat snap ik ;)
Maar als je zo'n systeem hebt hoe handig zou het zijn als wij(fokker) dat zelf bij kunnen werken :+?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:42

aan de ene kant een stuk handiger, alleen krijg je dan zo'n paardenfokken.nl idee. Daar zal het KWPN voor passen denk ik.