Ik wou altijd een paardje waar ik mee lekker kan springen ook wedstrijdjes enzo. Dus ik had op een advertentie gereageerd een grote e pony van 4 jaar dus ik ging vandaag kijken en wou der gelijk meenemen want het was 4 uur rijden voor ons naar daar. Dusja kwamen der aan bleek het een tuiger te zijn maar ze was lief dus ik wou er toch graag meenemen anders waren we voor niet naar daar gereden. Maar nu is mijn vraag kunnen tuigers nou eigenlijk wel een beetje springen?
Groetjes
sandra8
Geplaatst: 07-05-12 21:59
bij ons in het dorp springt er een z
Samsa11
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-12 22:02
sandra8 schreef:
bij ons in het dorp springt er een z
Oh echt ik wist echt niet dat die dat dan best goed kunnen
LauLoveTosca
Geplaatst: 07-05-12 22:03
tuigers hebben sterke benen en goede bouw dus ze kunnen het wel de meeste zijn er ook erg enthiousiast in!
Samsa11
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-12 22:08
LauLoveTosca schreef:
tuigers hebben sterke benen en goede bouw dus ze kunnen het wel de meeste zijn er ook erg enthiousiast in!
pfoe gelukkig et hoef geen topper te zijn als ik er maar al is een leuk b parcourtje mee kan springen voor de plezier.
Tuigers zijn over het algemeen zeer veelzijdig! Ze willen graag voor je werken en leren en je kunt ze eigenlijk overal wel mee gebruiken. Het blijft alleen wel de tuigereigenschappen houden
Nynkee94
Geplaatst: 05-06-12 09:34
dat is natuurlijk heel verschillend maar waarom niet ? sommige friesen kunnen toch ook springen
goed oefenen met de basis (moet natuurlijk altijd,) maar tuigers willen graag hoog en wegdrukken,. dus ontspanning en goed galop oefenen rustig aanspringen op de achterhand gaan ''zitten'' en dan wat zachtjes aan gaan springen, doen ze echt super. maar houd de rust erin ze willen nog wel eens enthousiast worden.
NatasjavE
Geplaatst: 13-06-12 11:13
Was het een Tuiger of een Gelderse? Gemiddeld genomen zal je van een Gelderse meer qua springen mogen verwachten dan een Tuiger. Maar er zijn er zeker genoeg te vinden die kunnen springen.
Dit onderwerp hoort overigens bij rassenpraat algemeen(bestaat dat) denk ik. Een Tuiger is namenlijk niet barok of klassiek.
Ik heb gisteren nog een poging tot springen gedaan met mijn halve tuiger. Ik geloof dat die er een trauma aan overhoud. Ze heeft de techniek niet en vind het niet leuk. Maar er zijn er ongetwijfeld welke wel kunnen springen.