Veulen rolt niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Veulen rolt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:44

Ik vind het echt heel erg bijzonder, maar misschien is het wel iets heel erg normaals :')

Een veulen van 8 maand, wat NOOIT rolt. Niet in het land ,niet in de bak, niet in haar stal.
Ze ligt in haar stal, en voor de rest staat ze alleen maar rechtop, of ze loopt/rent. :(:)

Rollen veulens inderdaad niet, of zijn er inderdaad paarden die nooit rollen :D?

Sidera

Re: Veulen rolt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:03

Ik weet het antwoord niet maar bij mijn vorige stal was er ook een paard dat al 6 jaar lang nog nooit had gerold...

En die was verder gewoon gezond dus ze bestaan wel. :P

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:05

nooit rollen lijk me vaag
rollen duurt gemiddeld niet meer dan 2min
dus je veulen zal wel eens op een onbewaakt moment hebben gerold
maar mss vind hij het gewoon niet leuk

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:07

Ik ken ook wel een paard die nog nooit (voor zover bekend) heeft gerold of zichtbaar vies/zandig uit het land kwam.

Maar goed je hebt paarden die iedere dag rollen dus wie weet bestaan er ook paarden die nooit rollen.
ik heb het antwoord er niet op :P

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:09

Een paard van de buren rolt ook nooit. Niet in het land, niet in de paddock en ook niet in stal.
Ze houdt er gewoon niet van om vies te worden denken we. :+

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:10

Afbeelding
Deze foto is van vandaag en het veulen is vrijdagmiddag geboren, dus sommige veulens rollen in ieder geval wel!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 22:15

Brittneyx schreef:
nooit rollen lijk me vaag
rollen duurt gemiddeld niet meer dan 2min
dus je veulen zal wel eens op een onbewaakt moment hebben gerold
maar mss vind hij het gewoon niet leuk

Ze komt altijd schoon van het land, uit de bak en uit de stal. Terwijl ze grijs is en viezigheid zo ziet zitten.
Je zou toch minimaal zand in haar haren zien zitten :).
Ook zitten we soms zo 2 uur bij het land te kijken en toch doet ze het niet. Ook wel hele middagen dat ze in de binnenbak stond en wij vanuit de kantine haar konden zien.
Nee, ik denk echt dat ze nooit rolt en heeft gerolt.

@Eefke85 Aaah, wat een super leuke foto! :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:26

Mijn veulen houdt van rollen! Maar die is tijdens de dracht ook vaak 'meegerold'. :') Als ze een dolle bui heeft kan ze binnen 5 minuten zo 5 keer rollen, ze kan ook heel snel achter elkaar rollen.

Onder het mom; "Wat de bal kan, kan ik ook!"

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:22

Haha! Dat: Zo moeder... Zo dochter.
Ik denk inderdaad dat die het van haar mama heeft :')

Ik ga mee in de vorige reacties.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:25

Die foto zo moeder zo dochter is echt prachtig en echt allebei in dezelfde positie :D! Die beentjes haha, prachtig! Had ook nooit eerder een veulen zien rollen!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:36

Hier ook een 11maand oud veulen (jaja ze is nog geen jaar dus nog steeds klein veulen...) dat ik nooit zie rollen. Ze rolt of ligt plat dat is zeker want ze is ook op haar rug wel vies maar heb het haar nog niet zien doen. Terwijl mijn andere paarden zodra ze zand of gras zien en de kans krijgen direct gaan rollen... Het is denk ik per paard verschillend. De ene heeft wel een zand/modderbad nodig en de andere weer helemaal niet.
Mijn 3jarige doet het gewoon om te pesten. Die neemt de meest vieze plek die ze kan vinden om daar heerlijk nog veel viezer te worden zodat ik er langer over doe voor ik kan opzadelen. Terwijl onze shet juist het meest vol begroeide stukje gras zoekt om niet zo heel vies te worden.

Misschien heeft het wel eens gerold maar is het draaierig geworden en dacht ie dat doen we maar niet meer haha...