Ik zoek nakomelingen van Gabor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Ik zoek nakomelingen van Gabor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:17

Hoiii

Ik heb geen verstand hoe die stambomen werken soms zie ik een plaatje post iemand dat dan zie je van alles over een paard... Wie weet dat wel?
We hebben een leasepaard op stal staan waar ik help.
Het is een erg leuk paard ondertussen al wel 19 jaar.
Hij heet Lorenz of Lorenzo we noemen hem Lorenz.

Zijn vader is Gabor.

Ik ben benieuwd hoe andere nakomelingen eruitzien en hoe hun karakters zijn.
En hoe de vader was. En misschien de moeder?
Maar ik weet niet hoe de moeder heet.

gr
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 06-05-12 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:28

Utixo

Re: Ik zoek nakomelingen van Gabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:59

Ik zal vanmiddag even een foto posten van die van mij. Hij staat ook in m'n profiel, Utixo. Het is wel een Gabor in hart en nieren, onder het zadel moet je hem kunnen rijden. Het kan een draak zijn, en verschrikkelijk goed bokken. Maarja aan de hand is hij geweldig!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 08:08

Wat leuk dankjewel ik ben heel benieuwd.
Fotos op je profiel zijn erg leuk.
Mooi paard ook.
Ik vind Lourenz vanaf de eerste dag dat ik hem zag al een mooi paard en was benieuwd hoe de rest er dan uit zou zijn.
Als ik ooit een eigen paard zou kunnen onderhouden wil ik een soortgelijk paard :)
In me profiel staat 1 foto van Lourenz.
Dat ik er naast sta maar is een beetje ver weg denk ik voor een duidelijke foto.
Binnenkort krijg ik wel een foto heb ik me bijrijpaard vast en daarnaast staat Lourenz misschien dat ik deze dan even plaats.

Lourenz is trouwens een dressuurpaard en omdat hij nu 19jaar is wordt er vaker met hem buiten gereden.
En lomp is Lorenz ook ja, krijg regelmatig een kopstoot en ik ben niet de enige.
Bokken doet hij nooit, ik heb degene die hem nu least er nooit over gehoord.
maar hij is inderdaad ook niet de makkelijkste om te rijden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:13

Utixo heeft ooit m'n neus gebroken. Ach, wat is lomp :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:16

Dat meen je niet! Wat erg. Dat is echt hard gegaan dan.
Ik ga beter opletten :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:33

De week ervoor was ik nog mego trots op hem. We waren in een stevige galop over het strand aan het crossen, toen de neusband van mijn hackamore brak. Vervolgens hing deze dus aan de bakstukken te bungelen, met m'n teugels eraan. 3 x Hooooooooooooooooooooooo roepen en hij stond stil.
Enfin, de week erna gingen we een weekje op vakantie, naar de Veluwe. Zoals ieder jaar. Zoals Utixo wist. De eerste rit. Gewoon even een paar kilometer rijden. Klein galopje. Utixo had het naar z'n zin. Utixo wilde het paard voor hem voorbij. Utixo kan bijzonder makkelijk steigeren, zelfs vanuit de galop komt hij moeiteloos omhoog. Dus ik ging iets voorover zitten. Fout ingeschat. Utixo gooide zijn hoofd met een noodvaart naar achter. Resultaat? Bloed, heel veel bloed. Een scheve neus. Utixo had een week echte vakantie, en ik ben op de Veluwe binnen 3 dagen geopereerd. En ja, ik draag godzijdank altijd een cap, wil niet weten wat er was gebeurd zonder cap.

De schat :)