Crosstraining voor Haflingers omgeving Ede (Gld)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Crosstraining voor Haflingers omgeving Ede (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:01

Bokker _Rosanna kwam naar aanleiding van een Fjordencrosstraining met het idee ook een Haflingercrosstraining te organiseren. Nu gaan we dit samen organiseren wanneer er genoeg animo voor is.

Niveau:
Er komen (wanneer er voldoende animo is voor beide groepen) 2 groepen, 1 voor beginnende crossers/springers welke een eerste kennismaking willen doen met de cross of gewoon op een wat meer basisniveau willen crossen, en een groep waarin de meer ervaren crossers/springers zitten.

In de omgeving van Ede/Lunteren in Gelderland is een mooi crossterrein, op dit terrein geeft Rob Jansen ook lessen, wellicht kunnen we hem als instructeur inhuren (De Fjordencrossgroep heeft ook les van hem).

Datum:
De datum van de crosstraining is naar animo nog nader te bepalen.

Kosten:
De precieze kosten van de crosstraining zijn nog niet bekend.

Dus lijkt het jou leuk om een kennismaking te hebben met de cross, of heb je al meer (spring)ervaring en wil je aan een crossles meedoen? Laat dan een bericht achter :)

_Rosanna

Re: Crosstraining voor Haflingers omgeving Ede (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:19

Natuurlijk meld ik me !:) (Voor een beginnende les :) )

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:22

Ik meld me ook, in eerste instantie voor de gevorderdenles met Goldy, wanneer hier te weinig animo voor is voor de beginnersles met Wolder :)

Annalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:37

Ik zou het ook leuk vinden mee te doen, als beginner en evt. een les! Maar wel even wachten op de datum, zodat ik een trailer kan huren.

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:24

Ja dit lijkt me echt heel leuk! Dus als de datum me uitkomt dan zou ik graag met Cheline een beginnersles rijden :)

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:42

Als ik kan, doe ik ook graag mee! Woon om de hoek, dus ideaal...

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:03

Ik wil eventueel ook wel meedoen voor de beginnende les. Hangt natuurlijk wel van de datum af en van de hoogte want heb nog nooit aan een cross meegedaan en heb net deze week voor het eerst gesprongen met Manchester :D

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:14

Is het bij de Hogevalksedijk of Valouwe?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:32

Het lijkt me erg leuk om mee te doen aan de gevorderden les met James. Maar dat hangt wel af van de datum, aangezien ik deze maand erg druk ben met onze verhuizing en in juni hebben we ook een aardig druk schema.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:10

Ik meld me ook!
Lijkt me erg leuk mee te doen met de beginnersclub :)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:00

We kunnen wel gewoon datums prikke?
ik denk vanaf eind mei/juni??

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:06

ik kan volgens mij vrijwel alle weekenden behalve die van 3 juni waarschijnlijk niet :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:09

Gaaf, ik doe graag mee! :D
17 juni heb ik mijn allereerste crossles, dus ik doe lekker mee in het beginnersgroepje!
Heb wel veel data dat ik moet werken en dat kan ik niet zo maar afzeggen, maar het moet vast wel lukken!
De maand juli word wat mij betreft lastig.

roompje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:11

Het lijkt me erg leuk om hieraan mee te doen.. Mijn (verzorg) haflingertje staat in Arnhem.. Zijn er al data bekend? Ik zou dan graag mee willen doen met het beginnersgroepje.
Groetjes!! /3

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:50

Ik heb ook interesse :D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:58

Ik wil ook wel mee doen :D

Ik weet alleen niet bij welke ik moet, want ik ben geen hele beginner want heb al een paar crosstrainingen gedaan en dat ging super goed en ze springt eigenlijk alles (ik wil in Juni mijn eerste officiele cross gaan starten, dus ben ook niet super gevorderd).

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 00:02

Ja, dat dilemma heb ik ook >;)
Wel wat cross ervaring, ook wel een SGW trainingweek bij de KNHS gedaan maar echt "gevorderd" ben ik niet, maar alleen kleine stammetjes springen is het nou ook weer niet :=.
Misschien 3 categorieën maken?
Beginner (geen ervaring), niet beginner/niet gevorderd (paar crossjes gehad) en gevorderd (al startend).
En dan kijken in welke de meeste inzitten en daar dan 2 groepen van maken?
Denk dat we voornamelijk beginner en niet meer beginner hebben.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 00:05

Ik weet niet hoeveel werk dat gaat worden, ik denk dat we sowieso paar data moeten prikken en daaruit kiezen. Ik zit zelf te twijfelen of ik niet toch op puppyniveau met Wolder ga, maar daar is de locatie bij Ede (Wekerom, weet niet hoe dat terrein heet) niet zo geschikt voor. Goldy heeft wel aardige crosservaring, en ik zou het met haar een uitdaging vinden om bij de meest gevorderde groep te mogen, maar er moet wel voor iedere groep voldoende animo zijn.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 00:14

Ik denk dat de "gevorderden" groep sowieso rustig begint met inspringen en het zodoende opbouwt.
Voor de beginnende gevorderden is dat vaak al genoeg en kunnen de anderen ook meer uitdaging aan.

Ik zat de hele week in een groep met L/M spring/cross paarden en kon een héél eind meekomen. Heel af en toe werd het wel te lastig met een haflinger qua afstanden, hoogte en breedte en dan kreeg ik een alternatieve lijn om te springen (net een boomstam ernaast ipv de bezembak) en dat ging prima. Ik hield niemand terug en kon zodoende wel genoeg ervaring opdoen.
Een goede lesgever zou het voor de hele groep uitdagend kunnen maken :).

Qua datums etc ga ik mij niet inlaten :=.
Als er datums bekend zijn dan wil ik wel voorkeuren opgeven maar ik weet hoe onoverzichtelijk het kan worden als iedereen alles neergooit :=.
Als het mij uitkomt en ik kan het betalen dan geef ik mij op, en anders heb ik pech :)

Ede/Lunteren ken ik trouwens niet! Ben ik wel benieuwd naar :D
Leusden is evt ook mogelijk. En Lelystad is erg mooi! (maar voor mij was ver :o )

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 00:15

Leusden vind ik er net tussenin liggen, tussen beginners en gevorderdenniveau, dat is geen puppycross maar ook niet zeer gevorderd. Scherpenzeel schijn je ook nog een mooie locatie te hebben.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:12

Ik wil alleen mee als het echt voor beginners is qua hoogte. Ik heb nog helemaal geen ervaring en Manchester ook niet dus wil het echt op rustig niveau opbouwen zodat we het beide leuk vinden. :D

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:50

Birmaantje schreef:
Ik wil alleen mee als het echt voor beginners is qua hoogte. Ik heb nog helemaal geen ervaring en Manchester ook niet dus wil het echt op rustig niveau opbouwen zodat we het beide leuk vinden. :D

Ja dat heb ik ook! Ik heb ook helemaal geen ervaring, maar het lijkt me wel super leuk om het een keer te proberen. Dit is daar zeker een goede gelegenheid voor! :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:14

Als het eind mei of in juni is, wordt het voor mij al erg moeilijk. Wel jammer, want ik wil best graag mee doen. :j
Maar zoals Succubi al zegt: "Als het mij uitkomt en ik kan het betalen dan geef ik mij op, en anders heb ik pech" Hihi, hier idem dito.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:55

@Nessie: leusden vind ik idd oop geen puppy cross. Toen ik daar de eerste keer kwam wist niet niet wat mij overkwam! Totdat ik andere crossbanen gezien had en daar hadden ze wel inspring stammetjes enzo :').
Ben ook niet wild van dat terrein want als het droog is is het enorm mul en zwaar.
Ik ken alleen Leusden, Ermelo (voor de verbouwing) en Lelystad (en onze eigen terreintje in Soest).
Ben wel benieuwd naar Ede en Scherpenzeel.

Mei en juni gaat mij ook niet lukken. Ik zit met de haflinger en tinkerdagen, juni Eper 4 daagse.
Maar goed zoals ik al zei, plan maar dan kijk ik wel of ik kan :)
@Chasey: Als ik kom moet jij ook wel van de partij zijn hoor!! :D

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:07

Renswoude is ook een ontzettend mooi terrein! We gaan daar over een tijdje met een groep van stal heen, je betaald alleen €10 terreinvergoeding. Je kan ook lessen nemen van hun (familie Boonzaaijer), de lessen zijn €50 per uur. Dus stel dat je met z'n vijven bent kan je het bedrag voor die les delen, en kom je op €20 totaal (terreinvergoeding+kosten voor de les). Ze hebben daar ook genoeg lage hindernissen die ik ook nog leuk vind. Ideaal! :D