Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nouvel schreef:Mijn zwarte 2 jarige Lusitano hengst (1 feb 2 geworden) is nu 1.57m.
Hij was vorig jaar april volgens mij 1.49m.
vader is 1.64m.
moeder is 1.55m.
Hij krijgt op dit moment 4x per dag een flinke krat voordroog en hij krijgt 2x per dag een 1/4 schep Subli basisbrok met een flinke schep subli ruwvoermix.
Hij staat overdags in de paddock en 's nachts op stal.
Zo gauw de wei droog genoeg is gaat hij overdags de wei in.
jus schreef:Mijn zwager heeft een jaarling lusitano hengstje denk rond de 148 , ik vind het een klein ding , vader is niet supergroot moeder wel over de 1,60.
Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen , hij staat naast mijn paard dus verwen hem wel een beetje![]()
Nouvel: is een mooie hengst aan het worden
Vera schreef:keona schreef:vind een ramshoofd prachtig en ook iets rastypisch,wat er eigenlijk ook bij hoort
Euuuh, het is een convexe neus... geen ramshoofd
Ramshoofd wordt gezegd als het een 'afwijking' betreft
Vera schreef:Ik ben een tijdje betrokken geweest bij de Belgische Lusitano vereniging en zodra iemand het woord RAMSNEUS in zijn mond nam, klonk er toch een gemopper door iedereen
En werd er onmiddellijk gezegd dat het een CONVEXE NEUS is....
Ik heb het dus niet zelf verzonnen maar het is er in geramd, zeg maar
Balada schreef:Nou, rasstandaard of niet: mijn merrie heeft eerder een arabierenhoofdje en haar Pa had dat ook.
Goedgekeurde dekhengst met 73 punten, Veiga-lijn van Inca (Novilheiro).
Naar t schijnt hebben de Veiga's dit wel meer, zijn kleiner en feller, plus beetje eleganter. Ideaal voor
een ruitertje van 1m58 dus