hoe zit dat? nmprs hengst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

hoe zit dat? nmprs hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 18:42

Ik heb een vraag en ik kan het antwoord niet goed vinden. Ik heb een hengstje op het oog die dit jaar mijn merrie gaat dekken. Toevallig is de hengst hier heel dicht in de buurt komen te staan. De hengst heeft een levensgoedkeuring bij het nmprs. Maar de eigenaar nu heeft verder niks geregeld met het nmprs. Ik ben wel lid van het nmprs. Als ik een dekbon koop en alles invul, kan het veulen dan gewoon ingeschreven worden? Hoe zit dat precies? Moet de eigenaar van de hengst ook lid zijn?

Het gaat om deze hengst:
http://www.minipony.nl/ -> hengsten -> spotted sparkle v/d weipolder

Alvast bedankt!

Siepie

Re: hoe zit dat? nmprs hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 19:19

Ik kom bij deze vraag doordat de eigenaar zelf heeft gezegd dat het hem dan veels te veel kost. Is dit waar?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:34

De eigenaar moet lid worden en de hengst op zijn naam overschrijven om dekbonnen te kunnen aanvragen.
Dat kan jij niet doen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 15:39

ah oke, jammer!
ik ben er gisteren geweest en hun fokken papierloos omdat met papier te veel kost voor ze...
ze hebben iets van 50 mini's lopen..
spotted sparkle v/d weipolder waar ik in geinteresseerd was gaat waarschijnlijk volgende maand naar Tsjechie dus dan gaat het al niet meer lukken.
ik ga nu wat anders regelen.

Mini_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:29

Ah jammer. Misschien een tip, je kunt via www.minipaarden.nl fokkers af gaan. Misschien vind je nog een andere leuke hengst. Je kunt zoeken per regio.

Ben je op zoek naar een pintaloosa hengst?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:31

nee niet per se een pintaloosa hengst, een hengst hoog op de benen met een klein hoofd omdat mijn merrie een shet is en ik toch nog enigzins een luxe veulen eruit wil :j
de vorige keer heeft meneer Marsch het geregeld en daar was ik érg blij mee en ik denk dat ik een mail ga wagen naar hem :))