Overschrijven bij het NHS, NFP of KNF?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ARCTN

Overschrijven bij het NHS, NFP of KNF?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:34

Ik ben met mijn pony verhuisd, en we hebben een New-Forest manegepony meegenomen zodat ze van haar pensioen kan genieten.
Op het registratiebewijs van het paspoort staat dat de bevoegde instantie het NHS is. Paspoort is uitgegeven in 2000, is nu KNHS?
Echter staat er bij het stamboek NFP, met een stamboeknummer.

Bij eigendoms registratie staat weer KNF.

We willen haar op onze naam laten zetten. Maar ik heb geen idee bij welke instantie ik nu moet zijn.
Wie o wie weet dit?

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:51

misschien stamboekkantoor vh new forest even bellen? 0516 480627 ma wo en vr van 9-12 bereikbaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:27

Een paspoort op naam zetten moet je bij de paspoort uitgevende instantie doen, en dat is in jouw geval de KNHS.
Heeft je pony stamboekpapieren en wil je die op je naam zetten, zul je bij het stamboek aan moeten kloppen. In jouw geval, pony compleet op je naam zetten, betekend aankloppen bij de KNHS voor het paspoort en NNFPS voor het stamboekpapier.

Die KNF zal vermoedelijk te maken hebben gehad met de sportbonden die er in die tijd nog waren, toen had je de NKB en de KNF, zeg maar zuid en midden/noord Nederland.

ARCTN

Re: Overschrijven bij het NHS, NFP of KNF?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 19:38

ok. thanks voor de heldere reactie!