Hoe mini keuringsklaar maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BYS

Hoe mini keuringsklaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:51

De titel zegt het al, hoe maak je een mini keuringsklaar? Het gaat vooral om mijn jaarling hengstje (Shappa), maar tips voor alle leeftijden zijn welkom.

Ik ben volledig nieuw in de miniwereld, dus echt alle tips, zowel over het op conditie brengen als het klaarmaken vlak voordat ze de ring ingaan zijn welkom.

19 mei ga ik naar de mini's with spirit show met hem. Dan kan ik al eens ervaren hoe alles in z'n werk gaat voor als ik naar een echte keuring van het NMPRS ga.

Ik kon hier nog geen ander topic over vinden, als iemand een topic of handige site weet is een linkje ook heel welkom.
Laatst bijgewerkt door BYS op 03-05-12 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

milouhoefs

Re: Hoe mini keuringsklaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:59

Ik zat met ook wat vragen over mijn mini. Stef uit werkendam, bassenqua uit steenwijksmoer zijn expert op dit gebied! Je kunt ze vinden hier op bokt. En het topic hengstenkeuring NMPRS 2012 zal je ook een heel eind opweg helpen. Succes! En ik blijf meelezen. Ik moet ook nog een hoop leren ;-)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:44

milouhoefs schreef:
Ik zat met ook wat vragen over mijn mini. Stef uit werkendam, bassenqua uit steenwijksmoer zijn expert op dit gebied! Je kunt ze vinden hier op bokt. En het topic hengstenkeuring NMPRS 2012 zal je ook een heel eind opweg helpen. Succes! En ik blijf meelezen. Ik moet ook nog een hoop leren ;-)

Oh ik heb hem toevallig gekocht van bassenqua :+ zij heeft inderdaad al goede tips gegeven. Maar hoe meer tips hoe meer ik weet welke verschillende manieren er bestaan van 'alles' :D

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:18

arsiana_x schreef:
milouhoefs schreef:

Oh ik heb hem toevallig gekocht van bassenqua :+

Das inderdaad toevallig!
Ik ben een paar weken terug op HK geweest. Ik heb daar veel opgestoken. Dit is voor jou niet van toepassing omdat er volgens mij geen keuring of show meer is voor 19 mei. Wat mij vooral opviel is dat alles echt mega luxe is gebouwd. Dus geen buikjes. Ik ben mijn merrie nu al aan het trainen voor de merriekeuring in augustus. En je valt echt buiten de boot als ze niet geschoren zijn. En zoals ik begrijp ook de jaarlingen scheren. Het is niet verplicht maar zoals ik al zij je valt dan buiten de boot. Op de HK liep er maar 1 ongeschoren rond. Het derde oor wegscheren. (stuk manen bij de oren). Sommige bijna tot de helft! En zorgen dat de hoofdjes echt spreken! Er kan goed iets helemaal fouts bij staan. Mij aub niet kwalijk nemen als dfat zo is ik ben ook nog maar een beginner ;) Ga je 30 juni naar de enter en twenter keuring?

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 00:09

milouhoefs schreef:
arsiana_x schreef:

Oh ik heb hem toevallig gekocht van bassenqua :+

Das inderdaad toevallig!
Ik ben een paar weken terug op HK geweest. Ik heb daar veel opgestoken. Dit is voor jou niet van toepassing omdat er volgens mij geen keuring of show meer is voor 19 mei. Wat mij vooral opviel is dat alles echt mega luxe is gebouwd. Dus geen buikjes. Ik ben mijn merrie nu al aan het trainen voor de merriekeuring in augustus. En je valt echt buiten de boot als ze niet geschoren zijn. En zoals ik begrijp ook de jaarlingen scheren. Het is niet verplicht maar zoals ik al zij je valt dan buiten de boot. Op de HK liep er maar 1 ongeschoren rond. Het derde oor wegscheren. (stuk manen bij de oren). Sommige bijna tot de helft! En zorgen dat de hoofdjes echt spreken! Er kan goed iets helemaal fouts bij staan. Mij aub niet kwalijk nemen als dfat zo is ik ben ook nog maar een beginner ;) Ga je 30 juni naar de enter en twenter keuring?

Ja normaal zou ik komen, maar mijn moeder was het vergeten en had een afspraak bij de kapper voor de hond :( Scheren doe is sowieso, maarja een jaarling ga ik niet volledig op gewicht 'trainen'.
We gaan proberen om te komen kijken naar de keuring, maar meedoen zit er niet in aangezien ik die dag net geen vervoer heb voor de trailer.