steeds meer witte haren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjojo

steeds meer witte haren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:48

Mijn kruising new forrest haflinger merrie is een vos bruin/ros met bruin/rosse manen en 4 jaar oud. Ze heeft een klein wit kolletje maar verder geen wit. Nu zie ik steeds meer witte haren verschijnen op haar lichaam : rug en billen. het zijn geen witte plekken maar echt witte haren tussen al de donkere in. Dit had ze niet toen ik haar kreeg. Ik heb ze voor het eerst gezien in de winter en nu zijn het er telkens meer en meer. Eerst dacht ik dat het schuurplekken of drukplekken zouden kunnen zijn maar dat zijn volgens mij echte witte plekken in de vacht en niet enkele haren, toch? Nu zitten die witte haren wel op haar rug waar het zadel licht en op haar billen.

Ik rij met een westernzadel met een pad waarin verstevigende kussens zitten. De vind rijden echt de max. Op verplaatsing is ze heel druk maar van zodra ik het pad en zadel erop leg is ze een mak lammetje dat met de kop naar beneden staat te wachten totdat ik erop ga. Hieruit leid ik dus af dat ze geen pijn heeft van het zadel. Ook ligt het zadel volgens mij en andere mensen goed, er zijn geen warme plekken of verdikkingen en de ruggegraag blijft mooi vrij. ook zijn de bezwete delen van de rug waar het zadel op ligt even groot en hebben zelfde vorm na het rijden.

Weten jullie wat deze witte haren komen doen in het mooie egale bruin/rosse vachtje van mijn schat?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: steeds meer witte haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:56

Gewoon stekelharig denk ik, dat valt in de zomer vaak meer op dan in de winter

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 02:26

Kan wel kloppen dat ze stekelharig is, ik weet nl niets over de ouders enkel dat haar moeder een haflinger was en haar vader new forest.
Haar staart bestaat allemaal uit verschillende kleuren: zwart (of zeer donkerbruin) ros, geel en een enkele zelfs wit.
Dier stekelharigheid kan zich dus nog verder uitbreiden jaar na jaar?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:01

er is misschien een schimmel in de familie?
mijn pony`s moeder is schimmel, je ziet daar door ook veel witte haren komen;)