Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mekkergeit schreef:Kijk nog zoiets ..
Haflingers kort in de achterhand, nadig beleid van de fokkerij
Komt het vaak voor dat de haf steil is van achteren kan niet goed onder treden..
Door te trainen kun je altijd iets ruimte krijgen in de gangen, maar sommige dingen zijn gewoon bouw van de haflinger. Het niet goed in willen stappen maar vooral niet kunnen.
Ik zie graag ruimte in bewegingen en goed kunnen ondertreden dmv kracht, motor vanuit de achterhand die we al zo vaak missen
Brandy0379 schreef:Niet alles is op te lossen met een kraker.
Tuurlijk kun je je pony/paard dmv trainen sterker maken in de achterhand. De ene heeft het van nature meer mee gekregen andere kan daar integen slaper zijn, qua spierwerk.
Mede alles is bepalend van de bouw van het paard/pony.
Door de jury wordt het helaas ook geprevereerdt.. Dus mekkergeit ik ben het wel met jouw eens.
Aureool schreef:Brandy0379 schreef:@kiddokids: ik vind het filmpje niet met google, waarschijnlijk doordat ik aurora als browser heb en niet op video kan selecteren met google. Ik vind wel een Alvarez uit luxemburg die sinds vorig jaar in Duitsland ter dekking staat. Is het die misschien?
xLeoniee schreef:De mijne loopt ook kort achter.. Heb nu een andere rijinstructeur die me leert hoe ik de achterhand er goed onder moet krijgen en alles. tis niks met de spieren of botten oid.