Hoe bedoel je eenkennig!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palominotje

Hoe bedoel je eenkennig!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:23

Hallo allemaal,
ik heb een AV merrie van bijna 21 jaar.
Ik doe haar zelf 7 dagen in de week met heel veel plezier en liefde.
Maar ik had de griep en kon 2 dagen echt niet naar stal!
2 hele lieve stalgenoten hebben haar heel goed verzorgt.
Ze keek wel steeds op om te kijken of ik er al aan kwam,is mij verteld.
Naar 2 dagen kon ik gelukkig zelf weer naar stal en ze was eerst heel blij om me te zien en stond heel hard te hinneken.
Maar toen ik haar uit stal haalde en wilde aaien ging ze heel hard gillen en springen met haar achterwerk :+
Ik dacht eerst dat ze pijn had? ja je weet maar nooit. Maar nee hoor mevrouw was beledigd omdat ik 2 dagen niet was geweest!
Iedereen mocht haar namelijk wel aaien en aanraken.....alleen ik niet :')
De volgende dag mocht ik weer alles met haar doen :D
Zo hoe bedoel je ze is helemaal niet eenkennig of verwend.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:08

Hahaha dat komt me heel bekend voor!
Als ik een weekje op vakantie ben geweest dan is mijn hengst ook dik een week beledigd :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:13

Tja Arabieren zijn nou eenmaal vaak eenkennig,volgende keer even vantevoren zeggen dat je niet komt en hoe lang :D

Mijn vorige hondje een jr was altijd erg beledigd als ik op vakantie ging..Als ik dan weer terug kwam ging hij iedereen heel blij begroeten,behalve mij..Hij negeerde mij dan echt een dag ofzo :D

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:06

hahahaahah ja grappig he dieren :D
Zal inderdaad de volgende keer maar even melden dat ik niet kom ;)

Tuc

Re: Hoe bedoel je eenkennig!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:16

ah, wat schattig.
kunnen er wel gewoon anderen op rijden?

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 19:46

Uhhh nee tuc :D

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:17

hahaha aladin doet dat ook! hij doet echt arrogant als ik ff ziek ben geweest ofzo. dan is hij boos omdat ik weg was, ipv dat ze blij zijn dat je er weer bent, nee eerst ff laten weten dat ik hem niet 1 of een paar daagjes in de steek mocht laten. moet ik eerst sorry zeggen en veel knuffelen en dan is het weer goed. :D

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:03

Aladinnetje schreef:
hahaha aladin doet dat ook! hij doet echt arrogant als ik ff ziek ben geweest ofzo. dan is hij boos omdat ik weg was, ipv dat ze blij zijn dat je er weer bent, nee eerst ff laten weten dat ik hem niet 1 of een paar daagjes in de steek mocht laten. moet ik eerst sorry zeggen en veel knuffelen en dan is het weer goed. :D

Jij heb op manege de witte brug gestaan toch?

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:01

palominotje schreef:
Aladinnetje schreef:

Jij heb op manege de witte brug gestaan toch?

ja, ken jij aladin of manege wittebrug? :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:05

Dit herken ik ook!
Ik ben eens 7 dagen weg geweest van mijn paard en dat ik er weer was deed ze heel koel naar me. Niet knuffelen, niet meekijken als ik een borstel pak uit de poetskist, niks wilde ze van me weten... Na een dag of 2-3 trok ze weer bij :P

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:43

Kiichi schreef:
Dit herken ik ook!
Ik ben eens 7 dagen weg geweest van mijn paard en dat ik er weer was deed ze heel koel naar me. Niet knuffelen, niet meekijken als ik een borstel pak uit de poetskist, niks wilde ze van me weten... Na een dag of 2-3 trok ze weer bij :P

ok, maar jij hebt geen arabier maar een draver? niet vervelend bedoelt maar dit gaat over arabieren. :P

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:47

mijn paard is al gepiekeert als ik een dagje oversla omdat er wat tussen gekomen is dus probeer maar 7 dagen per week te gaan ook al is het maar voor een aai over zijn bol bij wijze van

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 20:20

Ja ik kan manege de witte brug.
Volgens mij was Aladin toen nog een manege paard kan dat?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:26

ik was twee maanden niet geweest bij mijn verzorgpony's geweest(new forest pony's). waren allemaal dol gelukkig om me weer te zien.

heerlijk die simpele zielen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:27

Klinkt heel bekend :') Ik heb het zelf twee keer meegemaakt. De eerste keer was toen ik als vakantieoppas twee weken de AV's van een kennis verzorgde. Duurde een paar dagen voordat ik de dekens kon wisselen en inspayen. Na een week ging dat wel prima. De tweede week kon ik lekker borstelen en alles met ze. Niets aan de hand zou je denken? Nou niet dus :P Meneer en mevrouw moesten niets van de eigenaar weten toen ze terug waren! Ze gingen in de achterste hoek van de wei met de kont naar die mensen toe staan. Het is me verteld dat ze niet eens wouden komen toen het voertijd was! Malle paarden, ze doen normaal een moord voor het kleinste handje muesli :')

De andere was een hengst bij ons op stal. Elke ochtend voor het rijden kreeg hij van mij een poetsbeurt of massage. Vooral omdat hij niet bereden kon worden (herstelde beenbreuk door ongeluk op de wei) en ik het wel leuk vond om zo toch met hem bezig te zijn, want hij had echt een dijk van een karakter, zoals vele AV's. Anyhow, ik had een weekje de griep, dus ik kwam niet uit de auto toen de meiden op stal kwamen. Later hebben ze me verteld dat hij bijna een half uur naar de deur zat te staren of ik ook nog eens naar binnen kwam :') Maar toen ik eenmaal hersteld was wou hij zeker drie ochtenden niets van me weten :n nee, daar was meneer te goed voor! :')

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:05

Hahahaha
Ja mijn merrie stond ook naar de deur te staren of ik al binnen kwam,werd mij verteld.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:18

haha, ik kan niet wachten tot mijn arabier er is <<)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:29

_O-

Schitterend :') Zo mag een vriendin van me (die toch vaak meekomt) Umoyax zn staart niet borstelen en eígenlijk liever helemaal niet poetsen. Gaat ie enorm staan klieren en draaien... We poetsen vaak op de wei, dus vastzetten is lastig en als ik zelf zn staart moet kammen is het gewoon gedoe...dacht ik dus :+
En inmiddels ben ik klaar, maar tot voor kort was ik elke maand een weekend op cursus. Die dagen terroriseerde Umoyax de andere paarden echt enórm :=

En oohhhh wee als ik hem niet netjes gedag zeg! Ik doe altijd met mn sleutels in mn hand hem gedag zeggen (bos rammelt altijd een beetje, dus dat geluid kent hij). Ben het 1 keer vergeten.... Hij heeft wraak genomen. Ben ruim een half uur bezig geweest om de enorme bende in zn stal weer op te ruimen. Hoe hij het heeft gedaan is me een raadsel maar óveral zat stront :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:33

Goh toen ik een week weg was en ik kwam thuis, kwam mijn pony gierend op me afgestormd :D Ze was zo blij me weer te zien <3

Badgurl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:43

Die van mij heeft het precies andersom ... Ik mag/kan alles maar van de rest moet ie helemaal niks hebben.
De andere van ons kan geen aandacht genoeg krijgen (vind ie) :P