camargue

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

camargue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 20:38

haii allemaal

ik ben sinds een paar jaar helemaal gek van camargue paarden, maar jammer genoeg zie je ze zo weinig.... ik was benieud naar informatie en foto's van mooie en leuke camargue paarden, zodat we wat meer over dit ras te weten kunnen komen :-D

Naima_72

Re: camargue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:24

nou, het Camargue paard leeft al honderde jaren in Frankrijk en ze zijn meestal wit maar soms zit er stiekem een grijze bij :D Ze worden ook gefokt in fokkerijen langs het Camargue gebied en ze zijn ook best wel geliefd bij fotograven!

dit was dus alle info die ik weet over ze +:)+

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 07:37

haha, okee, ik wist er ook wel een gedeelte van! ik wil later zo graag een camargue hebben of verzorgen ofzo <3

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:40

Ik zou zeggen, probeer eens op vakantie te gaan naar de Rhone Delta in Zuid-Frankrijk, daar zie je er meer dan je kunt tellen, zelfs in het wild als je mazzel hebt ;-)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:05

echt ! stoer ! is dat ook vlak bij de camargue of ergens anders ? ik zou zowieso met me moeder een keer naar het zuiden van frankrijk gaan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:08

http://www.camarguepaarden.info/ Ben even voor je gaan googlen. Ik weet niet hoe het nu is maar 13 jaar geleden voordat ik de merens had ontmoet heb ik overwogen o.a. om een camarque paardje te kopen, maar in NL zijn er niet zoveel van toen, dus is het een ander ras geworden waar ik overigens nooit spijt van heb gehad.
Nu zag ik deze site http://www.camarguepaarden.info/verkoop.html , die er toen nog niet was (of niet naar gekeken dat kan ook).

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:15

ja, die site ken ik, hopelijk verkopen ze over een paar jaar daar nogsteeds paarden ! wel bedankt dat je even hebt gekeken, leuk dat ze ook veulens verkopen !! maar die 2 site's zijn het zelfde hè ! haha

Nazran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:59

Heb je deze wel eens gezien? Lorenzo is Frans en werkt al sinds zeer jonge leeftijd met de paarden uit de Camarque. Er gaat wel een verhaal dat het Lusitano's zijn, maar dat klopt niet.

http://www.youtube.com/watch?v=YXpxpKTnUr8
Heb ooit eens een ander filmpje van hem gekregen dat ik nog veel mooier vond, maar ik weet niet of die link nog wel goed is en je moet dan inloggen:
http://canecorso.com/lorenzo.htm

Op zijn site: http://www.lorenzo.fr kun je nog veel meer informatie over hem en zijn paarden vinden.

Heb ooit eens een show van hem gezien op het CHIO in Rotterdam, en dat vond ik toch wel heel indrukwekkend. Er is ook een boek over hem met prachtige foto's en zijn complete geschiedenis. Als je van de Camarque paarden houdt en Lorenzo's werk, dan is dat een absolute aanrader. De titel is Lorenzo, ISBN 978-3-930953-39-4, uitgegeven door WuWei Publishing. Als ik me niet vergis is kun je het tegenwoordig ook bij Mediaboekservice aanschaffen. Misschien leuk cadeautip voor je verjaardag? ;)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 17:13

oh ! cooool ! ik bewonder lorenzo heel erg ! ik vind het niet erg op andalusiers lijken voor de gene die dat denken... ik zal zeker kijken of ik dat boek kan vinden, ben beniewd ! een ppoosje geleden ben ik naar appassionata geweest, daar waren in het begin en op het einde loslopende camarguen met hun veulens , heel lief en moooi <3

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:37

Tip: ga op vakantie naar Hirondelle in Frankrijk. Zij verhuren gratis camarguepaarden voor hun gasten ;) Dan kun je ze uitproberen!

Hou_di_ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:17

vigo_is_lief schreef:
haii allemaal

ik ben sinds een paar jaar helemaal gek van camargue paarden, maar jammer genoeg zie je ze zo weinig.... ik was benieud naar informatie en foto's van mooie en leuke camargue paarden, zodat we wat meer over dit ras te weten kunnen komen :-D

Een aantal Camargue eigenaren in Nederland hebben pas geleden een club opgericht en er is een site gemaakt. Kijk op www.camargueclub.nl voor meer info, foto's, een leuk vakantiearrangement (niet duur!), eigenaarsverhalen en de mensen in Frankrijk die zich met dit mooie ras bezighouden. Veel plezier.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 23:25

ooeeh <3