nakomelingen Thunder vd Zuuthoeve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C2012

nakomelingen Thunder vd Zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 13:03

Ik zou graag wat meer informatie over deze hengst zijn nakomelingen hebben.

BWP-hengst Thunder VD Zuuthoeve. Argentinus x Nimmerdor x Lord
http://www.zuuthoeve.be/index.php?sw=NLstuds_thunder

Zou graag weten op welke merrie jullie Thunder gebruikt hebben en wat het resultaat daarvan geworden is.

Wil me dus een beetje een algemeen beeld vormen hoe Thunder fokt.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:32

Aangezien ik geen ander uitgebreid topic vind over Thunder nakomelingen, geef ik even een schopje in de hoop wat meer antwoorden te krijgen ;)

Ik ben zelf van plan Thunder te gebruiken op een heel bloederige merrie met heel goede reflexen, dat zou hij nodig hebben.
Hij geeft in het algemeen paarden met een goede instelling, maat en veel vermogen.

Het is zelf een mooi paard, maar de nakomelingen wisselen exterieurmatig sterk. Sommige zijn bloedchique bv. Excenel V (onder Jamal Rahimov), maar er zijn ook verschillende paarden bij met een iets minder aantrekkelijk exterieur ;) Vaak wat klassiek en grof.
Hij komt wel uit een beste moederlijn en geeft ook een goede draf door, waarschijnlijk ook komende van Argentinus.

Echter heeft hij ook wel dat typisch 'argentinus'voorbeen, wat hij ook wel wat vererft, maar duidelijk geen hinderpaal blijkt te zijn voor de nakomelingen die verschillend op hoog niveau presteren. (Domingo - Daniel Deusser / Cor vd Wateringhoeve- D. Hendrickx / Citta de la ferme blanche - M. Korompis / Bacara de la ferme blanche- m. Korompis / Depardieu van't kiezelhof/ Diktator vd boslandhoeve/ Domino vd MIddelstede - Jos verlooy...)
http://www.horsetelex.nl/horses/progeny/33812
Overduidelijk is dat zijn nakomelingen voor zich spreken. Weinig hengsten die zo veel nakomelingen op hoog niveau in de sport hebben lopen.
Heel duidelijk is er de lijn in te trekken dat de meeste nakomelingen heel veel inzet hebben, voorzichtig zijn en het vermogen hebben voor elke hoogte af te kunnen.
Als je een merrie hebt met veel reflexen en een goed voorbeen, zit je naar mijn idee nooit verkeerd met Thunder.

Afbeelding

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:14

Ik lees het nu pas. :o Bedankt voor de info.
Ik heb op de thuisbasis van Thunder verschillende veulens en ook oudere nakomelingen kunnen bekijken. Op veulenkeuringen heb ik ook verschillende veulens van hem gezien. Ook op LRV heb ik verschillende zien lopen. Ik vond ze allen typisch qua kleur en ook qua hoofd, maar ik vond geen enkele 'lelijk'. Ik heb van hem inderdaad zowel klassiekere als bloederige types gezien. Zijn zoon (Eldorado vh Vijverhof) heeft me tijdens de hengstenproef in Mechelen eigenlijk volledig overhaalt. Ik ben eigenlijk fan van paarden met bot en massa, dus qua exterieur hield het mij niet tegen. Ik vind het helemaal niet erg om een klassiekere te krijgen. ;)

Dakario

Re: nakomelingen Thunder vd Zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:41

ik heb een thunder uit een bloederige merrie gefokt. Thunder x Bonheur x Fantastique.
is nu vier jaar. Qua rijden echt soms een lastpak waarmee je aandacht moet bij houden maar vooral echte vechter! Ben wel tevreden met hem!

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:51

Kan dat ook van moederskant komen dat lastige?

Qua karakter met mijn merrie heb ik eigenlijk niet veel schrik. Er staan genoeg Thunders bij amateurruiters.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:54

Ik weet niet of thunder heel "brave" paarden geeft,hij geeft wel veel instelling (hart, voorzichtig, uithouding..) Maar meer dan eens een wat rillerig paard, kan uiteraard ook wel komen van de kruising met bloedmerries.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:49

ik zou zeggen dat hij veel karakter heeft, mijn paard. in omgang is hij superlief en braaf. zijn moeder had ook karakter en thunder misschien ook.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 15:17

Ik heb hem dit jaar nog gezien. Alsook nakomelingen en aan de hand van wat ik gezien heb, ben ik niet echt bang van het karakter. De nakomelingen, die ik onder het zadel gezien heb, leken me juist fijn bewerkbaar en werkwillig.

Het rillige zal inderdaad vooral via de bloedmerries komen. Waarschijnlijk omdat er dan aansluiting met zijn moederlijn is (waar toch wel wat volbloedaandeel in te vinden is). Als je aansluiting vindt met Argentinus, zit je wel goed qua karakter, maar dan zal je ook wel eerder richting het klassiekere type gaan.