KFPS... Wat was er voor Nemo 51?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

barrelover

KFPS... Wat was er voor Nemo 51?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 11:30

Als je alle Friese dekhengsten bekijkt zie je dat het begint bij Nemo 51. Nemo 51 is geboren in 1885 maar de friese paarden zijn al dik 3000 jaar daarvoor gespot.

Nu vraag ik mij af, wat was er voor Nemo 51. Wie zijn zijn ouders? Hij komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Wel zal het waarschijnlijk een fries zijn met ander bloed. Althans ik denk dat hij gekruist is.

Heeft iemand enig idee?

friesiszwart

Re: KFPS... Wat was er voor Nemo 51?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:47

Voor Nemo zitten vanaf hengst 1, op volgorde:
De Pauw, Friso, Willem de Zwijger, Kaptein, Mazeppa, Oscar, Radboud, Cesar, De Ridder, Sire, David, Minister, Kroonprins, Floris, Nelson, De Adelaar, Apollo, Keizer, Radboud, De Ridder, Graaf Adolf, Bucephaulus, Prins Frederik, Prins Hendrik, De Fries, Gruno, Membrino, De Jonge Friso, Wladimir, Orro, Albertus, De Regent, Piet, Minister Thorbecke, August, Jonde President, Gruno, Bruno, Floris, Friso, Friso (nog een keer), Frits, Graaf Adolf, Felix, Willem III, Landszoon, Horsa, Friso, Seladon, Apollo en dan komt Nemo.

barrelover

Re: KFPS... Wat was er voor Nemo 51?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 20:20

wow super! waar heb je dat vandaan gehaald?of ben ik echt een waardeloze speurneus?