Geboortebericht KWPN nog steeds niet ontvangen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cil_

Geboortebericht KWPN nog steeds niet ontvangen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 10:34

Een paar maanden geleden is het dekgeld van Eurocommercehengst Namelus door mij betaald.
Eurocommerce administratie heeft het geboortebericht bij KWPN vrijgegeven maar het veulen is inmiddels geboren en ik kan hem niet aanmelden.
Heb tijdje geleden de email van Eurocommerce aan KWPN doorgestuurd die antwoorden dat er problemen met het printen van de geboorteberichten waren.... Wel vreemd dat een kennis van mij het geboortebericht voor zijn Bordeaux veulen wel gewoon heeft ontvangen.
Wachten er nog meer mensen, die hun rekening voor het dekgeld al betaald hebben, op geboorteberichten van het KWPN (toevallig ook van een Eurocommerce hengst)?

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:38

Niet bij Eurocommerce, maar ik heb ook een keer geen geboortebericht ontvangen, terwijl ik keurig betaald had. Toen bleek de dekking niet door te zijn gekomen bij het KWPN. De dekking/inseminatie stond bij de hengstenhouder keurig vermeld, maar is blijkbaar niet doorgestuurd. Een telefoontje met KWPN en de hengstenhouder heeft toen alles opgelost en het geboortebericht is alsnog gekomen.

Cil_

Re: Geboortebericht KWPN nog steeds niet ontvangen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 10:41

Ioontje, ik heb de email waarin Eurocommerce bevestigd dat het geboortebewijs is vrijgegeven doorgestuurd naar het KWPN, toen kreeg ik van KWPN dat wazige antwoord..... Misschien moet ik het KWPN toch bellen. Bedankt voor de tip.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:43

Ik zou even bellen naar de hengstenhouder. Die heeft de dekking als goed is wel geregisteerd. Hij zou even met KWPN moeten bellen als hij het wel doorgegeven heeft aan het KWPN. Waarschijnlijk is het niet doorgekomen bij het KWPN.

Edit: Zie net dat je van de HH een bevestiging hebt ontvangen. Dan zou ik inderdaad even naar het KWPN bellen.

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:27

Ik heb ook nog steeds niet mijn geboortebericht ontvangen terwijl ik al wel een heel dartel veulen heb lopen.....er was een probleem met het uitdraaien van de geboorteberichten en gisteren hebben ze me beloofd dat het vandeweek nog weggestuurd word....en dat dit geen problemen zal geven tov te laat aangeven....

Hoop dat dit je een antwoord biedt.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:32

Te laat aangeven maken ze sowieso niet zo'n probleem van. Alleen als je met je veulen naar de keuring wil, dan moet hij/zij wel geregistreerd zijn.........
Bij ons was het toen zo dat, na mijn telefoontje, de hengstenhouder contact heeft gehad met KWPN (of andersom) en is alles vrij snel afgehandeld.
Succes.......
(altijd jammer he, als het niet normaal verloopt. Ben je zo trots dat je een veulentje krijgt en dan zit je toch een beetje in de piepzak omdat de papieren nog geregeld zijn........voelt gewoon niet lekker.....)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:10

Even kwpn bellen is meestal zo geregeld heb ik namelijk ook al paar keer gehad.
Vorig jaar heb ik veulen pas 3 maanden erna ofzo opgegeven, ik zat maar te wachten op bericht bleek er ergens iets mis te zijn, gebeld had ik dezelfde week alles nog binnen.
Over te laat versturen doen ze (dan) niet moeilijk.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 12:21

Er loopt inderdaad een dartel veulen rond en ik wil geen boete i.v.m. te laat aangeven. Ik heb telefonisch contact gehad met het KWPN en ze meldden dat het bericht geprint is één dezer dagen in mijn brievenbus moet belanden, afwachten dus.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:28

Gewoon meteeen opsturen als je binnen hebt het is hun fout niet de jouwe ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:24

KWPN adviseert om geboortebericht aangetekend op te sturen, zelf sturen ze het met de gewone post, dat snap ik dan niet helemaal, maar goed.

Ik had keurig mijn geboortebericht in januari binnen, merrie is ook gedekt door een Eurocommerce hengst, nota van eurocommerce binnen een week betaald en de nota van het KWPN voor de dekkingregistratie (iets van 67€) ook. Merrie bij Eurocommerce op het station laten insemineren. Ik heb dus helemaal geen reden tot klagen.
Ik zou toch eens het KWPN bellen en het gesprek later per mail bevestigen. Heb je wel een nota in november/december gehad voor dekkingregistratie/afdracht oid?

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 16:19

gr_roos ik ga checken of ik de dekkingsregistratie betaald heb...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:30

ik beh mijn geboorte bericht ook pas gekregen nadat halencia was geboren! Eerst lag het aan hengstenhouder.. Poosje later aan nieuw systeem wat niet goed werkte.. Maar het gaf niet als je het later opstuurde.. Anders even bellen aangeven dat het gebore is? Kijken wat ze zeggen?