ik ben van plan mijn merrie in Duitsland te laten dekken en nu wordt er naar een tupferprobe gevraagd. Ik heb al bij de hengstehnhouder nagevraagd of dit een test is voor CEM of voor bacterien maar nog geen reactie gehad. Aangezien de merrie deze week hengstig is, zou ik graag weten waar ik aan toe ben. De dierenarts wist het namelijk ook niet met zekerheid te zeggen. Dus aan jullie de vraag, waarvoor is deze test nu precies? Gezien het feit dat het om Duitsland gaat, vermoedt ik CEM maar als ik hier en daar google, kom ik dat niet echt tegen.
Peterina
Geplaatst: 24-04-12 11:25
Het is inderdaad een smeersel test maar welke want er zijn er een stuk of 3 die direct relevant kunnen zijn?
Ik zou de hengstenhouder terugbellen en vragen om zeker te zijn.
monique4
Geplaatst: 24-04-12 12:21
Heb ik vorig jaar ook moeten laten doen bij mijn merrie, ook ivm een Duitse hengst.
Is idd een Swab van de baarmoeder (CEM) Hengst zal wel natuurlijk dekken? Had ik vorig jaar nl wel bij mijn merrie, zo weten ze dat de merrie "schoon" is en geen ziektes/bacterien kan overbrengen op de hengst.
Na een paar dagen heb je de uitslag, DA stuurt dit met de post, deze uitslag wil de hengstenhouder dan inzien. Ze wachten dus ook met dekken totdat ze de uitslag weten.
truselientje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-12 12:31
Ja, de merrie wordt inderdaad natuurlijk gedekt. Bedankt voor de antwoorden tot zover