Fokken met shetlandermerrie, wat denken jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

soniep

Fokken met shetlandermerrie, wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 11:51

Hoi Allemaal,

Ik ben afgelopen weekend met mijn shetlandermerrie naar de stamboekopname geweest in midden-beemster en ze is nu inmiddels opgenomen in het nsps stamboek. Voorheen ook een enter en twenter premie behaald.
Haar naam is Asrah s Surprise v stal Bleuming Nu is ze zwartbont haar vader is Orlando vd honderdmorgen en haar moeder Savannah surprise v stal Bleuming. Ze is 96 cm hoog en bijna 5 jaar oud.

Nou wil ik haar graag laten dekken, ik heb haar alleen nog nooit hengstig gezien? Kan het zijn dat ze dit slecht laat zien of gewoon echt niet hengstig word? En hoe gaat dat bij fokkers als ze gust blijft?
Nu wil ik haar graag in de buurt houden het liefts in noord-holland nu zag ik de hengst Spanker v Stal Buckshoeve deze is 84 cm, is dit te klein voor mijn merrie of maakt dit niet veel uit en zou deze geschikt zijn? Mijn merrie mag iets meer front en halsbespiering en ze mag haar hoofd wat meer dragen ook mogen haar gangen nog iets soepeler.

Graag jullie mening! Ik ben nogal leek op fokgebied maar wil toch een leuk goed veulentje fokken!
Als jullie nog meer goedgekeurde hengsten weten met een apart kleurtje in de buurt hoor ik het graag,
groetjes Sanne

Dennis

Re: Fokken met shetlandermerrie, wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:12

Daar ben ik zaterdag ook geweest met mijn vosje voor stamboekopname :).

Hoe ver zou je eventueel willen reizen? Wat zoek je precies? Voorkeur voor kleur of niet?
De middenmaatse vos hengst Zorro van Onnen staat in Berkhout, ik weet niet hoe hij fokt, maar kwa maat zou hij al een stuk mooier passen dan Spanker.
Ik ga altijd heel NL door voor een dekking omdat er in Noord Holland niet zo heel veel interesante hengsten staan. Afgelopen 2 jaar is een van mijn merries gedekt met Yaan van Egchelsehei, die stond waar nu Zorro staat (maar ben met andere merries dus wel heel NL door geweest).

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:47

Friesland misschien net over de afsluitdijk, zou even moeten kijken wie daar zit.... Cis, de Amstelhof of stal Langevoort die zit daar toch ook bij jou in de regio?

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:29

Ik heb Zorro gezien op de stal waar mijn merrie vandaan kwam, zeker een mooie hengst! Wist niet dat deze bij ons in de buurt ter dekking staat. Maar zou deze ook bij mijn merrie kunnen passen? Ik wil toch het lieft binnen noord-holland blijven aangezien ik geen eigen trailer etc. heb ook het liefst een apart kleurtje maar daar valt Zorro in mijn ogen toch ook wel onder..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:33

Zegmarretje! Heb je kans op een grullobonte.
Heb je misschien een foto van je pony? Dan kunnen we al wat meer roepen dan enkel de hengsten die ons persoonlijk aanspreken :)

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:14

Ik kijk of ik morgen recente foto's kan maken! Ik heb alleen foto's van dat ik haar net had en ze is toch wel flink veranderd!

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 18:14

Afbeelding

Recent vorige week, sorry voor de kleine foto, maar had de camera niet bij de hand

Afbeelding

Hier wat vies en aan dikke kant, in beweging

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 19:06

Zorro valt helaas af, zijn er nog meer mensen met tips?