Welke Camera hebben jullie hangen tijdens de dracht??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chico_lama

Welke Camera hebben jullie hangen tijdens de dracht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:49

hoi hoi..

Wat voor camera hebben jullie in stal hangen om de merrie overdag en snachts te kunnen bezichtigen tijdens de dracht.
graag zou ik jullie ervaringen willen weten, merken, site's en etc...
wij willen er graag één aanschaffen maar zien door de bomen het bos niet meer..
wat wij wel graag willen is dat hij op internet aangesloten kan worden...

gelieve jullie ervaringen..

Faniek

Re: Welke Camera hebben jullie hangen tijdens de dracht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:18

Ik heb deze camera's: http://www.onlinecamerashop.nl/budget-h ... 00tvl.html maar dan ipv 48 leds, 78 leds qua infrarood.. 48 was meer en meer dan genoeg, maar deze kreeg ik aangeboden. Je ziet nu in het midden van de stal een grote lichtbundel door de grote hoeveelheid infrarood, maar dat maakt niet uit, zodra het licht aan gaat is het toch kleur en prachtig beeld.
We hebben deze gekozen, omdat deze een enorme hoek pakt, maar ook in te zoomen is daar we ook 1 buiten hebben. De cam binnen pakt echt de hele stal en hangt ook echt in de stal.
Wat je moet bedenken om op internet aangesloten te zijn is wil je dat het toegankelijk is voor iedereen of is het voor jezelf, wat een mogelijkheid is, is een ip camera te kopen die hang je gewoon in je netwerk en kan je gewoon online overal kijken en eventueel de link aan anderen geven. Nadeel is dat als je hem aan te veel geeft dat die vaak traag word afhankelijk van je uploadsnelheid, als je bijvoorbeeld glasvezel internet hebt dan is dat alweer anders.

Ik zelf host hem bij www.marestare.com alleen deze ondersteunen lang niet alle ip camera's, maar wel vrijwel alle analoge camera's. Reken dan wel op het extra kosten plaatje van het hosten van je camera bij ze dat is voor minimaal 3 maanden 68 euro, je hebt dan ook nog een computer nodig waar de camera op aangesloten kan worden die aan kan blijven en apparatuur om je camera om te vormen naar de pc bijvoorbeeld een dazzle. Het grote voordeel hiervan en daarom host ik hem niet zelf is dat je op marestare ook een forum hebt waar mensen zeer actief kijken en dat zijn mensen in Amerika/Canada etc. dus wanneer het bij ons nacht is, is er altijd wel iemand aan het kijken.. zo heb ik nog nooit een bevalling gemist van de dames en werd ik gelukkig vorig jaar gebeld, want ik lag te slapen. Het geeft mezelf veel rust.. ook bellen ze zelfs 's nachts als de camera offline is om wat voor reden dan ook bijv. stroomuitval, computer uitgevallen etc. Het is natuurlijk niet verplicht dat ze bellen, maar mijn ervaring is als je actief bent op het forum en regelmatig een update geeft dat ze erg actief kijken.
Kleine stukje nadeel is dat je hem streamt naar Amerika en dat je wel wat verlies van kwaliteit van het beeld hebt en hun ook niet alle settings op het hoogste doorstreamen, maar dat maakt niet uit, het is meer dan scherp zat vooral wanneer het licht aan is.

Mijn camera kan je hier online vinden, 's nachts in de stal met infrarood, overdag zet ik hem om op buiten:
http://www.marestare.com/fcam.php?alias=devredinghe

Als je meer vragen hebt of het is je niet helemaal duidelijk, geef maar een gil... wij streamen nu al jaren online. We hebben hiervoor een camera gehad zonder infrarood, voldeed ook prima en was ook mooi duidelijk... deden we 's nachts een spaarlampje aan was er beeld.