ervaringen met SHETTY zadel zwart/roze/blauw?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

ervaringen met SHETTY zadel zwart/roze/blauw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:17

Ik ben al enige tijd van plan het volgende zadel aan te kopen voor mijn 2 Shetlanders:
ALS SHOWZADELTJES, dus niet om 3 x per week de kinderen mee te laten trainen (!).
http://www.shetlandershop.nl/pr/fullsho ... howmode+fr

Op de afbeelding staat een zwart-met-roze, maar er is ook een zwart-met blauwe. Ik wil beiden aanschaffen.

Ik heb twee Shetten, een meisje 85 cm schoft en een ventje. 99 cm schoft Meid is 6 jongen is 8 jaar.

Die zadeltjes zijn 12 inch zou dus qua rug geen probleem mogen zijn.

De zadeltjes hebben natuurlijk geen "pasvorm" (neem ik aan), mijn vraag is: wie heeft dit type zadel zelf, en wat koop je erbij als singel. stijgbeugels en waar, want de zadeltjes worden zonder iets geleverd.

Graag reacties van mensen die dit zadel kennen/hebben!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:08

Een meisje die ik ken heeft het roze/zwarte zadel voor haar paardje, alleen ik hoorde haar dat
'ie helemaal niet goed ligt op háár shet. Haar shet heeft gewoon normale bouw,
maar hij schuift erg naar voren, maar met staartriem helpt niet, zeiden ze.
Ik weet niet, maar heb jij foto van je shetje?
xx

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 00:02

Maar wat wil je met het zadel doen als ze er niet mee gaan rijden?

Want als het alleen maar voor de leuk is en er toch niemand op komt lijkt me de kwaliteit ook niet super belangrijk eigenlijk.

Maar nu doet de link het bij mij ook niet dus ik heb geen idee wat voor zadel het is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 14:39

Sorry, ik maakte een typefout in de link, die doet het nu wel:

http://www.shetlandershop.nl/pr/fullsho ... howmode=fr

Hier zie je de zwart met roze variant op de foto, die is voor het Shet-merrietje (6,5 jaar) bedoeld.
De zwart met blauwe (niet op foto te zien, maar wel bestelbaar) had ik voor mijn Shet ruin van 8,5 jaar gedacht.

Voor trainingsrijden zijn er gewone zwarte zadeltjes/hoofdstellen.

Het gaat mij er om of iemand verder nog dit type zadeltje heeft/heeft gehad/ ervaringen er mee.
Een perfecte pasvorm zoals voor training/lessen noodzakelijk is, wordt van deze zadeltjes natuurlijk niet verwacht.
Het gaat hierbij puur er om, om deze toch wel erg leuk gekleurde zadeltjes aan te schaffen,als onderdeel van een "showsetje" per Shet. Wat ze dus af en toe kunnen dragen, waar dus alleen bij evenementen op gezeten/gereden wordt. Buiten dat gaat 't spul in een hoes in de kast. Ik zoek er ook nog passend gekleurde hoofdstelletjes bij.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:06

Tja, als je ze toch maar een paar X per jaar gebruikt, zou ik ze niet kopen. Weggegooid geld,
en als ze toch niet goed liggen, laat maar zitten' maargoed, als jij het wilt! :P
(ikzelf vind setjes verzamelen ook heel leuk :) )
hier nog een linkje van zo'n gekleurd hoofdstel;
[EA-CO] nieuwe halsters en Roze hoofdstel
( ik weet niet of de afbeelding het doet, maar bij mij doet 'ie het wel en de prijs voor het hoofdstel is
29,50 :j
succes met zoeken.