mijn jaarling gaat binnenkort naar de opfok. maar hoe gaat dat eigenlijk? Wordt er een contract opgesteld? wat gebeurd er met het paspoort? verantwoordelijkheden etc. ik ben hier verder niet ervaren in en weet eigenlijk verder niet hoe dat allemaal gaat.
Ik denk dat dat op elke stal weer anders is geregeld. Bij de stal waar ik stond (tevens veulenopfok) moest je het paspoort inleveren & was er een contract aanwezig. Wormenkuur & bekappen werd geregeld door de pensionhouder. Bij de meeste opfokbedrijven mag je je paard uit de stalling halen voor wat opvoedkundige zaken, bij anderen is dit niet toegestaan.
De stal waar ik stond kwam de ene eigenaar 1 of 2x in de week, de andere alleen bij het wegbrengen en ophalen.
Heb je al op een rijtje wat je belangrijk vindt? - Groepsgrootte - Vrije uitloop? Paddockduur per dag? - Eten met een registratieband of op het oog van de pensionhouder?
Mijn jaarling staat ook in de opfok. Ik heb geen contract, we hebben mondeling de regels en hun werkwijze doorgenomen. Ik heb een kopie van het paspoort met een foto van mijn jaarling erbij ingeleverd.
Over verantwoordelijkheden hebben we het niet gehad maar ik ga er zelf vanuit dat dit hetzelfde is als wanneer je je paard in pension hebt staan.
Ik ga vaak een keertje kijken (zo'n 1 a 2 keer per week) en zo kan ik ook zelf zien hoe goed het met mijn jaarling gaat.
mijn veulen gaat eind april begin mei naar de opfok. ik mag zo vaak komen als ik wil, en er is elke dag toezicht de groepen zijn niet groot stuk of 5 tot 10 ik heb ook geen contract
Merel_Claire
Geplaatst: 24-04-12 21:30
MariekeA schreef:
Merel_Claire schreef:
Ben ook aan het orienteren voor opfok voor mijn toekomstige veulen.
Hier zijn al tig topics over met allemaal ervaringen als je even zoekt.
Weet ik , maar dat betekent niet dat ik niet meer kan orienteren en langs gaan.